رییس اداره آموزش استثنایی استان قزوین گفت: ۸۵ دانش آموز با آسیب شدید و خفیف شنوایی در مدارس با نیازهای ویژه استان تحصیل می‌کنند که ۹۰ درصد این افراد در دوره پیش دبستانی هستند.

 

 

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید معرفت الله احمدی رییس اداره آموزش استثنایی استان گفت :امسال ۳۵۵ دانش آموز ناشنوا و کم شنوا در مدارس استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۸۵ نفر در مدارس با نیازهای ویژه و ۲۷۰ نفر در مدارس تلفیقی‌ حضور دارند.
وی سن طلایی برای آموزش این دانش آموزان را سه تا پنج سال عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد کل دانش آموزان استثنایی استان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است که دانش آموزان دچار آسیب دیدگی شنوایی تقریباً ۱۴ درصد از دانش آموزان استثنایی استان را شامل می‌شوند که با استفاده از فناوری‌های نوین، تحت آموزش مربیان و معلمان متخصص قرار دارند.

احمدی با اشاره به سه مرکز تخصصی آموزش ناشنوایان در استان قزوین، تصریح کرد: خدماتی که در این مدارس ارائه می‌شود شامل آموزشی، پرورشی و توانبخشی و تربیت شنیداری و گفتار درمانی بوده که از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسوول اضافه کرد: همچنین خدمات حمایتی شامل هزینه‌های سمعک، کاشت حلزون، شنوایی و دارو مستقیماً از طریق سازمان استثنایی کشور به حساب دانش آموزان این مدارس واریز می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های آموزشی که در دوران کرونا برای دانش آموزان ایجاد شد، افزود: موضوع توانبخشی این دانش آموزان باید به صورت حضوری باشد ولی در ایام کرونا با توجه به محدودیت‌های که وجود داشت به صورت حضوری و آموزش انفرادی در دستور کار قرار گرفت.

احمدی تاکید کرد: ۹۰ مربی، کار آموزش دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا را در استان برعهده دارند و تقویت گفتاری و زبان آموزی دانش آموزان را به صورت تخصصی انجام می‌دهند.

استان قزوین دارای ۲۸ مدرسه و مرکز آموزش استثنایی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.