رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۷۲۵ نفر از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون با تست مثبت کرونا در مجموعه زیر پوشش این دانشگاه بستری و بالغ بر ۳۳ هزار نفر به صورت سرپایی با تست مثبت کرونا شناسایی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در نشست تخصصی استاندار سمنان با فرمانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان با موضوع مدیریت کرونا ابراز داشت: استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، در معرض خطر خیز‌های ابتلا به کرونا قرار دارد.

او افزود: فعالیت‌های مقابله با کرونا در بهمن ۹۸ و پیش از شروع همه‌گیری به صورت پیش فرض آغاز شد و خرید تجهیزات و امکاناتی مانند دستگاه اکسیژن ساز و دارو در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: به تناسب افزایش بیمار، تخت‌های بیمارستانی و تخت‌های مراقبت‌های ویژه افزایش یافت.

دانایی بیان کرد: اکنون ظرفیت تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به ۲ و نیم برابر قبل از همه گیری ویروس کرونا رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بیماریابی دقیق و فعال در قالب طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه پاسداران در استان به خوبی انجام شد و تمام این اقدامات زمینه‌ساز موفقیت در کنترل شیوع این ویروس بود.

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ۶ شهرستان سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، آرادان و گرمسار را زیر پوشش خود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار