رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خوددرمانی یکی از خطرناک‌ترین رفتار‌های افراد در رویارویی با بیماری کرونا است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سهیل افرازی رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: مصرف خودسرانه دارو‌ها تهدیدی جدی برای سلامت انسان به شمار می‌رود و خود درمانی یکی از خطرناک‌ترین رفتار‌های افراد در مواجهه با بیماری کووید ۱۹ است.

او با اشاره به اینکه مراجعه به پزشک تنها اقدام منطقی برای درمان بیماری است، افزود: خود درمانی و مصرف خودسرانه دارو منجر به عوارضی می‌شود که زیان‌های جبران‌ناپذیری به بیمار و خانواده او تحمیل می‌کند.

این پزشک داروساز بابیان اینکه مهم‌ترین اقدام درمانی از سوی بیمار مصرف صحیح دارو است، ادامه داد: افراد هنگام رویارویی با بیماری باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز درمانی بروند تا پزشک آنان را معاینه کند و درمان را به‌موقع و با دارو‌های مناسب آغاز کنند.

افرازی عنوان کرد: از آنجایی‌که مصرف برخی از دارو‌ها به صورت خودسرانه ممکن است موجب مسمومیت شود، افراد باید به طور حتم با دستور پزشک در خصوص میزان و نوع دارو و مدت درمان اقدام کنند.

او گفت: باید به افراد جامعه اطلاعات کافی داده شود تا از پیامد‌های ناگوار عوارض استفاده خودسرانه از دارو پیشگیری شود.


بیشتر بخوانید


رئیس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: اکنون در فضای مجازی شاهد ارائه اطلاعات غلط و غیرعلمی در مورد بیماری کرونا به خصوص در زمینه درمان دارویی هستیم. این‌گونه توصیه‌های غیرعلمی نه‌تنها به فرد بیمار کمکی نمی‌کند بلکه روند درمان بیماری را پیچیده‌تر و آسیب‌ها و عوارض ناشی از بیماری را بیشتر خواهد کرد حتی گاهی باعث آسیب‌های جدی به سلامتی فرد خواهد شد.

افرازی افزود: برای درمان بیماری کرونا و استفاده از دارو به طور حتم باید به پزشک مراجعه شود و از هرگونه درمان و مصرف خودسرانه دارو در این زمینه پرهیز شود.

او همچنین با اشاره به اینکه اکنون واکسیناسیون عمومی در حال انجام است، بیان کرد: چنانچه افراد سؤالاتی در زمینه واکسن کرونا و تزریق آن دارند توصیه می‌شود سؤالات خود را با افراد واجد صلاحیت علمی نظیر (پزشکان، داروسازان و ...) و یا با مراکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت مانند سامانه پاسخگویی ۱۹۰ در میان بگذارند و از دریافت اطلاعات از افراد یا منابع بدون صلاحیت علمی خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.