استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه مسکن چندوجهی است گفت: نخستین قدم در سیاست‌گذاری حوزه مسکن ارزیابی سیاست‌های قبلی و تقاضا محور بودن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای مسکن استان گفت: در بحث ساخت و تامین مسکن، ابعاد دیگر این حوزه مانند توانمندسازی، توزیع جمعیت و ایجاد تحرک در بخش مسکن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به آغاز اجرای طرح جهش تولید مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی افزود: شروع یک اقدام جدی در حوزه تامین مسکن، موجب خوشحالی است و باید توجه داشت که این حوزه، یک حوزه چند وجهی است که ساخت و تامین مسکن تنها یکی از ابعاد آن است.

او افزود: کاهش فاصله طبقاتی، تنظیم توزیع جمعیت، ایجاد تحرک در بخش مسکن و جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه نیز همزمان با بحث تامین مسکن باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ارزیابی سیاست‌های گذشته در حوزه مسکن گفت: تکرار تجربه‌هایی مانند مسکن مهر نیاز به تامل بیشتری دارد، چرا که در این طرح، ملاحظات لازم در نظر گرفته نشد و در برخی شهرها متقاضی برای تحویل خانه‌های ساخته‌شده نداشتیم.

او افزود: علاوه بر این، واحد‌های مسکن مهر عمدتاً در خارج از شهر‌ها ساخته شد که تامین زیرساخت‌های آن‌ها نیز مشکلی اساسی بود و این موضوع در طرح‌های جدید حوزه مسکن باید مد نظر باشد.

پورمحمدی ادامه داد: مساله اصلی در حال حاضر قدرت خرید مردم است و براین اساس سیاست توانمندسازی امروز در دنیا پیگیری می‌شود.

او اضافه کرد: این سیاست، به جای رویکرد عرضه مسکن، تقاضامحور است و توزیع و موثرسازی تقاضا را دنبال می‌کند که در این میان برآورد میزان تقاضا و توزیع جمعیت ساکن در قدم اول باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برآورد تقاضا تا حدودی در طرح اقدام ملی مسکن انجام شده بود و با استفاده از تمهیدات انجام‌شده در طرح‌های قبلی می‌توانیم طرح جهش تولید مسکن را با سرعت بیشتری پیش ببریم که در این راستا باید کمیته‌ای فنی برای ارزیابی و برآورد میزان تقاضا در سطح استان تشکیل شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.