معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد در مورد قیمت تخم مرغ در استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی افشارپور معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزدگفت: با توجه به اینکه استان یزد، جزء تولید کننده‌های  تخم مرغ در کشور است در نشستی با همکاری استانداری قیمت مصوب تخم مرغ در استان را مصوب کردیم.

او با اشاره به  ساماندهی بازار تخم مرغ در استان،افزود: قیمت هر کیلو  تخم مرغ ۲۲ هزارو ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده مصوب شد.

افشارپو ادامه داد: با آنالیز قیمت‌ها، قیمت تخم مرغ برای تولید کننده هر کیلو ۱۹ هزار تومان، درمحل واحد تولیدی کیلویی ۲۰ هزار تومان و برای مصرف کننده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شد.

معاون بازرگانی صمت استان یزد گفت: باهمکاری واحد‌های تولید کننده از امروز این قیمت مصوب تعیین و قرار شد واحد‌ها روزانه ۵۰ تن تخم مرغ برای توزیع در بازار تحویل دهند که نسبت به سرانه مصرف استان یزد که ۴۰ تا ۴۵ تن است نیز بیشتر است.

افشارپور ادامه داد: این قیمت مصوب هرچند نسبت به کشور پایین‌تر است، ولی تا زمانی که تنظیم بازار کشور قیمت مصوب را تعیین و وزارت جهاد قیمت را اعلام کند قیمت‌ها دراستان یزد به همین منوال است.

او ابراز امیدواری کرد: تا آبان  این افزایش قیمت با تولید بیشتر حل شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد واحد‌های تولیدی تخم مرغ در حال فعالیت هستند و برای جبران ضرر‌های چند ماه گذشته نیاز به این افزایش قیمت بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار