رئیس اداره گاز ناحیه رامهرمز از برگزاری مانور خدمات‌رسانی پایدار، ایمن و کنترل تاسیسات هنگام وقوع سیل خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسدزاده رئیس اداره گاز ناحیه رامهرمز گفت: مانور خدمات‌رسانی پایدار، ایمن و کنترل تاسیسات هنگام وقوع سیل برگزار شد و بیل مکانیکی هنگام سیل در نزدیکی ایستگاه گاز مشغول کار بود. به دلیل آب گرفتگی، مسیر خط لوله گاز نامشخص و همین علت باعث برخورد پاکت بیل با لوله ۶ اینچ گاز و نشت شدید گردید.

او بیان داشت: بلافاصله نیرو‌های امداد با دریافت پیام در محل حادثه حضور و پس از بررسی و شناسایی محل خط آسیب‌دیده شیر‌های خروجی ایستگاه‌های CGS و TBS شماره یک بسته و نشت گاز مهار شد.

اسدزاده افزود: همزمان نیرو‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست و گروه‌های امدادی، آتشنشانی، هلال احمر فوریت‌های پزشکی و پلیس نیز در محل حضور و آماده ایمن سازی محوطه و رفع خطر احتمالی شدند.

رئیس اداره گاز ناحیه رامهرمز تصریح کرد: سپس گروه تعمیرات با بیل مکانیکی موجود اطراف محل خط آسیب دیده یک آب بند احداث و با سایر تجهیزات اقدام به تعمیر خط لوله گاز شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: با تعمیر و با باز نمودن شیر گاز خط مجدداً در سرویس قرار گرفت. ضمناً در هنگام حادثه جهت جلوگیری از قطع گاز مشترکین ایستگاه CGS شماره ۲ در سرویس قرار گرفت.

او گفت: هدف برگزاری مانور ارتقاء آگاهی، آمادگی، سرعت عمل به موقع و بالا بردن توان صحیح نیرو‌های تعمیرات و امداد است و  شرکت در حین حادثه ابتکار و عملا گاهی بر نقاط ضعف و قوت نیرو‌ها ارزیابی مناسب.

انتهای پیام/م

برچسب ها: گازرسانی ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.