دلخواه گفت: طبق آمار حاصله در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ هزار زائر به مرز مهران وارد شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، نورالله دلخواه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ، گفت: با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین ، مرز‌های زمینی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) بسته و سفر به عتبات تنها از طریق مرز‌های مهران و شلمچه به روی زائران بازگشایی شدند.

او افزود: مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرز‌های پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

او بیان کرد: ۵۱ هزار زائر اربعین از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند که طبق آمار حاصله در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ هزار زائر به مرز مهران وارد شده‌اند و بیشترین پیک ورود زائرین در مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده و این زوار توسط ناوگان حمل و نقل اتوبوسی مستقر در پایانه جابجا شدند.

او افزود: ۲۵۰۰ سرویس اتوبوس کار جابجایی مسافرین را از مرز شهید سلیمانی به سمت شهر‌های خود انجام داده‌اند.

دلخواه از استقرار ۲۰ ایستگاه راهداری در طول مدت زمان طرح اربعین در راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: ارتقای ایمنی عبور و مرور و مدیریت آن در این بازه زمانی بدرستی انجام شده و نیرو‌های راهداری با تمام توان در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

او مطرح کرد: ۲۵ گشت راهداری ثابت و سیار به صورت شبانه‌روزی در محور‌های منتهی به مرز مهران برای ایمنی زائران اربعین فعالیت دارند و تا بازگشت کامل زوار خدمت رسانی خود را ادامه خواهند داد.

او اظهار کرد: این گشت‌ها شامل انواع ماشین آلات سبک و نیمه سنگین در محور‌های ایلام با اولویت راه‌های منتهی به مرز مهران و استقرار در نقاط پرتصادف و یا مستعد حوادث مشغول خدمات رسانی به زوار اباعبداله الحسین (ع) هستند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.