رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ارزیابی سلامت ۶۷ عزار زائر در بازگشت به کشور و ورود به مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای ورود زائران اربعین حسینی تاکنون ۶۷ هزار تست سریع کرونا در مرزشلمچه انجام شد و غربالگری زائران اربعین در این مرز تا ورود آخرین زائر ادامه خواهد داشت.

او افزود: افزون بر شناسایی زائران مبتلا به کرونا، نمونه گیری و بیماریابی آنفلوآنزا، التور، بیماری‌های گوارشی و مسمومیت‌ها نیز در دستور کار مراقبین سلامت در پایانه مرزی شلمچه قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه خدمات نیروهای بهداشتی بدون وقفه به صورت شبانه روزی و در سه نوبت کاری در شلمچه در حال انجام است، گفت: تا ورود آخرین زائر، مراقبت‌های سلامت در پایانه مرزی بر اساس نظام مراقبت سندرومیک ادامه خواهد داشت.

سلمان‌زاده بیان کرد: ۱۰۰ ایستگاه انجام تست سریع کرونا در قالب ۲۰ تیم در ورودی پایانه شلمچه راه اندازی شده و زائرانی که تست کرونای آنها مثبت باشد به مرکز قرنطینه‌ای که در این گذرگاه مرزی برپا شده منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تیمهای بیماریابی و مراقبت مرزی در شلمچه حضور دارند که به صورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات بیماریابی، نمونه‌گیری و آموزش‌های لازم با محوریت بیماری کرونا مشغول هستند افزود: توزیع ماسک به زائران نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.