توسعه گردشگری اورامانات به دستان جوانان سپرده شد

دبیر مجمع ملی جوانان کشور از انعقاد تفام‌نامه بین مجمع جوانان استان کرمانشاه و کردستان در راستای توسعه گردشگری اورامانات در ۲ استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر کرمیان دبیر مجمع ملی جوانان کشور با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری مجامع جوانان کردستان و کرمانشاه با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های ثبت جهانی هورامان در شهر هورامان تخت امضا شده است، گفت : این تفاهم نامه با هدف استفاده از توانایی‌های علمی، فرهنگی، ارتباطی و ظرفیت‌های طرفین در جهت توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در رابطه با توسعه گردشگری پایدار و حفاظت از میراث فرهنگی دو استان و با توجه ویژه به منظر فرهنگی هورامان منعقد شد.

او گفت : حفاظت از محیط زیست و نقش آفرینی جوانان در مدیریت مقاصد گردشگری و اشتغالزایی جوانان در حوزه گردشگری و صنایع دستی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

نایب رییس مجمع جوانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مجامع جوانان استان‌های کردستان و کرمانشاه متعهد شدند در راستای اجرای این تفاهم نامه در حوزه بسترسازی جهت مشارکت هدفمند جوانان در مدیریت مقاصد گردشگری با رویکرد منظر فرهنگی هورامان همکاری داشته باشند، افزود: انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، ترغیب سرمایه گذاران به منظور مشارکت در توسعه زیرساخت‌های مقاصد تاریخی، صنایع دستی و گردشگری ورزشی، اجرای مشترک برنامه‌های آموزشی، آگاه سازی و توانمندسازی و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های استانی و ملی و تبادل تجربیات، یافته‌ها و محصولات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

کرمیان گفت: مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۲ استان و مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان نیز در نشست امضای تفاهم‌نامه بر حمایت همه جانبه از طرح‌ها و برنامه‌های جوانان ۲ استان تاکید کردند .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.