۹۰ درصد مجوز‌های مشاغل خانگی صادر شده در خراسان جنوبی مربوط به زنان خانه‌دار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فولادی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند با اشاره به حمایت مشاغل خانگی توسط دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند برای اخذ تسهیلات در راستای تولید و رونق صنایع‌دستی در چارچوب ضوابط، گفت: از ابتدای سال ۹۰ تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان صادر شده که از این تعداد ۹۰ درصد مجوز‌های صادر شده مربوط به زنان خانه‌دار است.

وی از بازدید طرح‌های مشاغل خانگی با هدف نظارت و برنامه‌ریزی جدی در رونق اقتصادی و کسب درآمد خبر داد.

به گفته فولادی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۰ بازدید از مشاغل خانگی توسط کارشناسان حوزه صنایع‌دستی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند افزود: مشاغل خانگی از جمله فعالیت‌هایی است که توسط شخص یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار شکل گرفته و منجر به تولید کالای قابل عرضه به بازار می‌شود.

فولادی گفت: مشاغل خانگی با هدف مردمی کردن تولید و اقتصاد، جایگاه مهمی در تحقق اهداف اقتصادی دارد.

به گفته وی هدف از این بازدید‌ها پس از دریافت وام توسط متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی، بررسی دقیق و سنجش نتایج این طرح‌ها است و این بازدید‌ها می‌تواند برای نظارت بر چگونگی مصرف تسهیلات دریافت شده و ایجاد اشتغال مؤثر باشد و از هدر رفت منابع بانکی پیشگیری کند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند تاکید کرد: نظارت‌های دوره‌ای باید بطور جدی انجام شود تا مطمئن شویم تسهیلات دریافت شده توسط متقاضیان واجد شرایط در راستای ایجاد اشتغال پایدار هزینه شده است.

به گفته وی تمام متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی اعم از مستقل و پشتیبان برای انجام فعالیت در حوزه مشاغل خانگی نیاز به دریافت مجوز دارند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.