کیوان گردان گفت: در حوزه تولید لوازم خانگی بیش از ۵۰۰ شرکت تولید کننده در حال فعالیت هستند؛ به طور مثال در حوزه یخچال و فریزر بیش از ۲۲ هزار شرکت فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کیوان گردان مدیر کل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت بیان کرد: هم اکنون در عمق ۷۰ درصدی ساخت لوازم خانگی با توجه به این خود اتکایی قرار داریم همچنین لازم به ذکر است که میزان واردات مواد اولیه اخیرا بیشتر بوده، ولی ارزبری کمتری داشته ایم و این موضوع نشان دهنده توانمندی تولیدات در داخل است و قطعات زیادی در این زمینه داخلی سازی شده اند و آن دسته از قطعاتی که هنوز وارد می‌شوند به دلیل کم بودن تعداد تقاضا‌هاست.

وی ادامه داد: اقلام اساسی در داخل از کشور در وسایلی مانند تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی به خودکفایی رسیده ایم و در برخی از اقلام کوچک صنعت خانگی به دلیل کم بودن میزان تقاضا واردات انجام می‌شود. در این موارد ممنوعیت واردات وجود ندارد و تنها در برخی از آن‌ها این ممنوعیت اعمال شده است.


بیشتر بخوانید


گردان گفت: دلیل اینکه برند‌های خارجی از کشور خارج شده اند و اجازه ورود به آن‌ها داده نمی‌شود این است که آن‌ها در داخل کشور سرمایه گذاری نکرده اند و هرچه سرمایه گذاری انجام شده توسط شرکت‌های خصوصی داخلی بوده است. شرکت‌هایی که با کمپانی‌های خارجی در این زمینه شراکت داشته اند در حال حاضر در داخل کشور تولیدات خود را دارند.

وی در رابطه با انحصار در این زمینه بیان کرد: در حوزه لوازم خانگی بیش از ۵۰۰ شرکت تولید کننده در حال فعالیت هستند به طور مثال در حوزه یخچال و فریزر بیش از ۲۲ هزار شرکت و ۸۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنند و موضوع انحصار در این زمینه وجود ندارد. سازمان حمایت از مصرف کننده هم این قیمت‌ها را هرساله کنترل می‌کند و این قول داده می‌شود که وزارت صمت اجازه  انحصار در این زمینه را نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
وقتی برا یک یخچال یا گاز یا لباسشوی مواد اولیه وارد میکنین.مگه هواپیما تولید میکنید.من کارم ساعت وقتی میری چین به تولید کننده اونجا بگو با یک دلار برام ساعت تولید کن انجام میده بگو با ۱۰ دلار برام ساعت تولید کن انجام میده هر چی بیشتر پول بدی کیفیت بهتری بهت تحویل میده.تنها ساعت نیست هر چی بخوای اونجا تولید میکنن.تولید کننده ما میره چین با مقدار خیلی ناچیز بدون اهمیت دادن به کیفیت قطعاتش تولید میشه میاره ایران سر هم میکنه.وقتی داخل تلویزیون شبکه کالا تولید کننده لوازم خانگی میگه من ۱۵۰ کارگر دارم که کار میکنن.مشخصه کارخانه سرهم کردن قطعات زده.وقتی جمع شدن با هم نامه نوشتن برای ممنوع کردن واردات پس یک روز جمع میشن باهم برای تعیین قیمت.
Iran (Islamic Republic of)
مسیح
۱۴:۳۰ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
لطفا چرت وپرت سر هم نکن من خودم اسنوا کار میکنم نزدیک ۱۳هزار نیرو دارن کار میکنن که تمام قطعاتش تولید داخل شرکته وفقط موتورش از کره وارد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اگردزدان غارتگران حداقل پولی که به جیب زده اند باان پول کارخانه یا مواد اولیه وارد میکردن کمبود نداشتیم گرفتارهم نمیشدن بخوصوس اقازادها درضمن هرنوع لوازم خانگی باید باخارجی رقابت کند جنس بی کیفیت خریدارندارد هرکاری مسعولان کنند کارخانه دارها تعداد زیادیشون دست ازتقلب برنمیدارند جنس باکیفیت نمیسازند
Iran (Islamic Republic of)
مدیر کیفیت بین الملل
۱۹:۰۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
من برای کمک به اقتصاد ایران و کارگران ایرانی تمام وسایل خانگی خودم رو ایرانی خریدم اما داغون شدم. کیفیت بسیار پائین هست. اصلا هم کسی پیگیر نیست. چرا ما ایرانی ها اصلا به کیفیت توجه نداریم. چرا همیشه باید در استفاده از قطعات همیشه بدترین نوع آنها رو انتخاب کنیم. مثلا روکش کروم درهای لباس شویی ها و یا دسته ولوم آنها بعد از یکی دو ماه پوسته کرد و خراب شد. یخچال ایرانی رو هنوز نزده به برق متوجه شدیم گاز مبرد ندارد و گاز نمودیم. چرا؟؟؟؟ لطفا تولید کنندگان محترم به این نوع موارد توجه نماید انشاء الله کیفیت رو ارتقاء دهند و مایه افتخار ایرانی ها و جنس ایرانی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
بهترین کارو میکنید وقتی خودمون شرکت لوازم خونگی داریم چرا باید وارد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۸ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
سلام علیکم ،اگر درب کارخانجات تولید لوازم خانگی ایرانی را تخته می کردن همه مردم از دست لوازم بنجل وبی کیفیت وگران راحت می شدن خیلی بهتر بود به امید آن روز،
آخرین اخبار