وزیر خارجه مصر در یک مصاحبه تلویزیونی هدفش از دیدار با همتای سوری خود را بازگرداندن سوریه به جهان عرب عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام بی سی» مصر اعلام کرد در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با «فیصل المقداد» همتای سوری خود دیدار داشته است تا راه‌های بازگشت سوریه به جهان عرب و راه‌های پایان بحران در این کشور را بررسی کنند.

او در ادامه افزود: در ملاقات با المقداد آخرین تحولات سوریه، کاهش خشونت و بازگرداندن حاکمیت و استقلال به این کشور نیز مورد بحث قرار گرفت، زیرا میان مصر و سوریه یک رابطه تاریخی حاکم است و حفظ کردن امنیت جهان عرب همیشه یک اصل برای مصر و سوریه بوده است.

وزیر خارجه مصر اضافه کرد: مطمئنا آنچه مردم سوریه در ۱۰ سال گذشته متحمل شدند دردناک بوده است و با خارج شدن از این بحران، سوریه می‌تواند به خواسته‌ی مردم خود جامه عمل بپوشاند و آرامش را به کشور خود بازگرداند.

شکری در پایان گفت: مصر هیچ‌گاه در اتفاقاتی که از ۱۰ سال پیش برای سوریه افتاده است دخالت نداشته است و همه می‌دانند ما از اراده عمومی مردم یک کشور حمایت می‌کنیم. در گفتگو با المقداد نیز مشخص شد آن‌ها علاقه دارند با ما ارتباط برقرار کنند و تلاش می‌کنند موقعیت خود را در جامعه عرب بر پایه امنیت بازگردانند.

 ۱۰ سال از شروع جنگ داخلی و بحران‌هایی که تکفیری‌ها و تروریست‌های داعشی در سوریه ایجاد کردند می‌گذرد. طی این دوران سوریه با کمک متحدان خود توانست تروریست‌ها را شکست دهد و درحال پاکسازی خاک خود از وجود تروریست‌ها است. حال با پایان بحران تروریست‌ها کارشناسان بین‌المللی اعلام کردند این کشور درحال مطرح شدن در منطقه و در سطح جهان است و به زودی به جایگاه سابق خود بازخواهد گشت و نقشه‌هایی که برای ویران کردن سوریه کشیده شده با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار