رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از بیکاری بیش از ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور خبر داد.

سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کارآفرین شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: درصد خیلی کمی از افراد کارآفرین می‌شوند.

او افزود: ما هیچ وقت نمی‌گوییم که تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید کارآفرین شوند. قاعدتا درصد کمی از آن‌ها کارآفرین می‌شوند و مابقی برای خودشان و سایر افراد اشتغال ایجاد می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه رویکرد ما این است که بتوانیم با ایجاد هسته‌های کسب و کار دانشجویی در کنار درس دانشجویان مهارت‌های مختلف عمومی و تخصصی ارائه دهیم، تاکید کرد: باید توانمندی آن‌ها را در رشته‌های تحصیلی خودشان بعد از فارغ التحصیلی ایجاد کنیم تا بتوانند جذب بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: اگر تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بتوانند با ایده‌ها و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جدید در قالب پلتفرم‌های کسب و کار مسیر را ادامه دهند قاعدتا می‌توانند در آن حوزه خدمات خیلی خوبی را به کشور ارائه کنند.

هاشمی درباره تلاش دانشگاه علم و فرهنگ برای کارآفرین شدن تاکید کرد: دانشگاه علم و فرهنگ بنیاد کسب و کاری را ایجاد کرد که در آن با ایجاد شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری و شکوفایی بتواند بستر لازم را برای بهبود شرایط فراهم کند. همچنین، در کنار آن پارک صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم را به همت جهاددانشگاهی ایجاد کردیم که بیشتر در حوزه‌های علوم انسانی، هنر، گردشگری مباحث خود را دنبال می‌کند و همچنین در حوزه هنر هم مباحث مخصوص به خود را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ ادامه داد: این بستر‌ها به دانشگاه علم و فرهنگ کمک می‌کند تا بتواند مجموعه دانشگاه و استادان را به سمت اشتغال و کارآفرینی هدایت کند تا خروجی هایمان قابل قبول باشد و بیشترین هدف گذاری ما به این منظور است که درصد اشتغال دانش آموختگانمان را بالا ببریم.

هاشمی با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد دانش آموختگان کشور بیکار هستند، تاکید کرد: نرخ بیکاری در مجموعه فارغ التحصیلان بالاست و باید گفت نیرو‌های با استعداد در دنیا زمینه کاری را برای سایر افراد آماده می‌کنند و نیروی محرکه دیگران می‌شوند و به اینصورت باعث می‌شوند تا چندین نفر دیگر را در جهت کسب و کار هدایت کنند، اما متاسفانه به این موضوع در کشور ما کاملا برعکس توجه می‌شود.

او گفت:  ایجاد بنگاه‌های کسب و کار جدید برای دانشگاه به منظور اتصال به جامعه باید به وجود بیاید؛ انتقال دانش به موسسات و شرکت‌های جامعه و اقتصاد در حال گذر از تولید کمی به تولید کیفی نیز از دیگر راه کار هاست. باید کیفیت کار دانشجویان را مدنظر قرار دهیم. حمایت از نوآوری و اختراعات و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی، روابط بین المللی و تعلق محلی در چارچوب نظام‌های محلی و بین المللی داشته باشیم، ایجاد تجزیه و تحلیل صحیح بین محیط اجتماعی و اقتصادی و فرهنگ سازی و فرآیند جذب و به کارگیری متناسب اعضای هیات علمی و جامعه دانشگاهی از طریق رهبران دانشگاه‌ها نقش مهمی در توانمندی بالقوه دانشگاه دارد.

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
چند درصد آزادیا بیکارن چند درصد دولتیا
آخرین اخبار