رئیس جمهور مکزیک از تل آویو خواست توماس زرون، مقام سابق امنیتی و جنایتکار فراری مکزیکی را به این کشور تحویل دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهور مکزیک اعلام کرد که با ارسال نامه‌ای به سران رژیم صهیونیستی خواستار استرداد یک مقام ارشد امنیتی سابق به نام توماس زرون شده است.

زرون که ریاست آژانس تحقیقات فدرال را به عهده داشت، به اتهام شکنجه و سرپوش گذاشتن به پرونده ربایش ۴۳ دانشجو در جنوب مکزیک در سال ۲۰۱۴ تحت تعقیب است.

زرون در اوت ۲۰۱۹ به سرزمین های اشغالی گریخت؛ جایی که گمان می‌رود با یک شرکت صهیونیستی ارتباط داشته باشد. شرکتی که در زمان تصدی زرون نرم افزار‌های جاسوسی به دولت مکزیک فروخته است.

گفته می شود دانشجویان کالجی در مکزیک توسط پلیس محلی در ایالت گوئررو جنوبی ربوده شدند و احتمال می‌رود این دانشجویان کشته و اجسادشان سوزانده شده باشد.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، نسخه‌ای از نامه‌ای را که در ماه سپتامبر به نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرستاده بود، نشان داد و از او درخواست کمک کرد. در نامه آمده است: «من به شما می‌نویسم تا از شما استردادی که برای کشور ما اولویت دارد را بخواهم».

علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر ابراز بی علاقگی تل آویو برای استرداد زرون، زوی تال، سفیر این رژیم در مکزیک در ماه ژوئیه نوشت که این روند در حال پیشرفت است.

زرون بر سازمان تحقیقات جنایی دفتر دادستان کل و همچنین پزشکی قانونی آن در پرونده ۲۰۱۴ نظارت داشت. اکثر اجساد دانشجویان تابحال پیدا نشده است، اگرچه استخوان‌های سوخته با سه دانش آموز مطابقت داشته است.

خانواده‌های ۴۳ دانشجویی که در سپتامبر ۲۰۱۴ پس از بازداشت توسط پلیس محلی در ایگوالا بازداشت شدند، تحقیقات زرون را مدت‌ها مورد انتقاد قرار داده بودند. گفته می‌شود که دانشجویان به یک باند مواد مخدر تحویل داده شده و کشته شده اند و از آن زمان تاکنون خبری از آن‌ها نیست.

زرون در مرکز تحقیقات گسترده دولت فعالیت داشت و نتوانست به طور قطعی آنچه بر دانشجویان اتفاق افتاده است را مشخص کند. بسیاری از مظنونین دستگیر شده در این پرونده بعداً آزاد شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار