معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانش آموزان خواست برای بازگشایی مدارس در تزریق واکسن شتاب کنند.

ساسان قربانی ، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: شرط بازگشایی مدارس گذشت دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن دانش آموزان است ، بنا براین دانش آموزان در تزریق واکسن برای بازگشایی زودتر مدارس شتاب کنند.

او با بیان این که اطمینان از ایمن بودن بدن دانش آموزان مدتی ۵۰ روزه را می طلبد از خانواده ها خواست تا اقدامات لازم برای تزریق واکسن به فرزندان خود را انجام دهند.

منطقه جنوب غرب خوزستان کمبود واکسن ندارد

قربانی ادامه داد: با توجه به کمبود واکسن برکت در سراسر کشور، در منطقه جنوب غرب خوزستان به اندازه ی کافی موجود است اما استقبال از واکسیناسیون کم است.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان مقدار واکسن ذخیره در منطقه را ۱۴۰ هزار دز اعلام کرد و از دریافت سهمیه واکسن ایرانی در آینده ای نزدیک خبر داد.

او با بیان این که در رده سنی بالای ۵۰ سال در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان حدود ۵۰ درصد افراد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، تنها راه کنترل بیماری کووید ۱۹ تزریق واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواند، افزود: باید ایمنی جامعه به حدی برسد که دیگرکسی به بیماری مبتلا نشود.

او افزود: واکسن‌ها ۸۰ تا بیش از ۹۰ درصد از بروز بیماری جلوگیری می‌کنند، اما بطور قطعی از بیماری شدید و مرگ با درصد بالاتری جلوگیری خواهند کرد.

قربانی در خصوص مدت زمان تاثیرگذاری واکسن کرونا گفت: با توجه به نو بودن این بیماری فعلا نمی‌توان زمان مشخصی را برای تاثیرگذاری آن تعیین کرد و این امکان وجود دارد که واکسن کووید چندبار تکرار شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: زنان باردار در روز‌های کرونایی در معرض خطر هستند و مرگ مادران باردار در ۲ سال گذشته بیشتر بر اثر ابتلا به کرونا بوده است و به همین خاطر اولویت تزریق واکسن سینوفارم قرار دارند.

او با بیان اینکه پس از ابتلا به کرونا به اندازه یک دوز واکسن در بدن افراد ایمنی ایجاد می‌شود، تزریق واکسن برای این افراد را نیز پس از گذشت یک ماه از ابتلای آن‌ها به این بیماری لازم دانست.

قربانی تزریق واکسن آنفولانزا را اجباری نخواند و ادامه داد: اگر کسی تمایل به تزریق این واکسن دارد باید فاصله ۱۰ روزه بین تزریق واکسن کووید و آنفولانزا را رعایت کند.

وزارت بهداشت عنوان کرده که تزریق واکسن در جامعه باید به نزدیک ۸۰ درصد برسد و تا آن زمان، زدن ماسک، فاصله‌گذاری، رعایت تهویه مناسب و شست و شوی صحیح دست‌ها الزامی است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.