کارشناس کاراته کشورمان در خصوص مسابقه ذبیح الله پورشیب در مسابقات کاراته وان مسکو توضیحاتی را بیان کرد.

محمدعلی مردانی، کارشناس کاراته کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مسابقه ذبیح الله پورشیب در رقابت‌های کاراته وان مسکو اظهار کرد: ذبیح الله پورشیب، کاپیتان تیم ملی کاراته تنها نماینده کشورمان در رقابت‌های کاراته وان مسکو است و تلاش می‌کند عنوان بهترین گرند وینر سال ۲۰۲۱ کاراته را کسب کند. پورشیب در یک گروه ۳۲ نفره که کاراته کا‌های کشور‌هایی از جمله جمهوری آذربایجان، ایتالیا و استونی حضور دارند، قرار گرفته است و در مسابقه اولش باید به مصاف کاراته کایی از بلژیک برود که او کاراته کای در  رده جوانان و امید‌ها بوده  و کاراته کای با سابقه‌ای نیست.

او ادامه داد: در گروه پورشیب کاراته کای ایتالیایی در مسابقات کاراته وان ترکیه توانست مدال برنز را کسب کند. من با انگیزه‌ای که از پورشیب سراغ دارم، فکر می‌کنم او می‌تواند در جمع ۴ کاراته کای برتر وزن خود در مسابقات کاراته وان مسکو قرار گیرد. مسابقات کاراته وان مسکو آخرین مرحله این مسابقات در سال ۲۰۲۱ است و با توجه به لیست کاراته کا‌های هم گروه پورشیب مدال طلا دور از دسترس او نیست. اگر اتفاق خاصی برای پورشیب نیفتد او می‌تواند به فینال این مسابقات صعود کند و امیدوارم خوش رنگ‌ترین مدال را کسب کند.

او در خصوص شرکت نکردن سایر کاراته کا‌های تیم ملی در مسابقات کاراته وان مسکو گفت: تیم ملی کاراته کشورمان قرار بود در این مسابقات شرکت کند، اما به دلیل مشکلات مالی کاراته کا‌های تیم ملی نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان و دولت جدید به ورزش کاراته که در المپیک نیز مدال کسب کرده است، توجه بیشتری و کاراته کا‌های کشورمان در مسابقات کاراته وان سال ۲۰۲۲ شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار