دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی بر دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا فشار آوردند تا استاد منتقد این رژیم را از کار برکنار کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی بر رئیس دانشگاه آمریکایی فشار آوردند تا استاد منتقد این رژیم را به اتهام استفاده از ادبیات و مفاهیم ضد صهیونیستی در کلاس های درس خود برکنار کند. جزئیات مداخله مقامات کنسولی رژیم صهیونیستی که به عنوان نمونه‌ای از مداخله فاحش در امور داخلی یک کشور مورد انتقاد قرار گرفته است، توسط پایگاه خبری اینترسپت منتشر شد.

به گفته پایگاه خبری اینترسپت، مقامات کنسولی رژیم صهیونیستی جلساتی را با رئیس دانشگاه کارولینای شمالی ترتیب دادند تا کایلی برودریک، دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه را از تدریس دوره‌ای به نام «درگیری بر سر اسرائیل/فلسطین» کنار بگذارند. گفته می‌شود جزئیات دیدار مقامات رژیم صهیونیستی از سوی دو استاد که از این جلسه مطلع بودند، افشا شده است.

مداخله مقامات رژیم صهیونیستی در پی ایجاد کمپینی است که وب سایت‌های راست گرای این رژیم و یک گروه حامی آنها راه اندازی کرده اند و به پست‌هایی که برودریک در توئیتر خود نوشته بود، به این بهانه و ادعا که در آنها صهیونیسم را مورد انتقاد قرار داده است، اعتراض کردند. این کمپین بدون ارائه مدرکی، از این پست‌های توئیتری استاد دانشگاه کارولینای شمالی به عنوان اتهامات یهودستیزانه یاد کرد.

دو استاد این دانشگاه فاش کردند که علاوه بر مداخله مقامات تل آویو، دانشگاه با فشار یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نیز روبرو شده است.

برودریک می‌گوید: «این پدیده جدیدی نیست که احزاب خارجی سعی کرده اند آزادی دانشگاه را در این زمینه سلب کنند، ولی آن‌ها حق ندارند آنچه را که من در داخل کلاس می‌گویم، به من دیکته کنند.»

برودریک افزود: «من فکر می‌کنم وقتی یک نماینده خارجی قصد دارد بر یک کلاس دانشگاهی نظارت کند، این امر مسخره و واکنش بیش از حد به موضوعی است که در توییتر آغاز شد. اگر این کلاس در مجارستان یا استرالیا بود، آیا دانشگاه اجازه دخالت خارجی را می‌داد؟ این واقعیت که این ملاقات اتفاق افتاده به وضوح مشخص است. این نوع اقدامات تهدیدی برای آزادی دانشگاه است.»

طی سال‌های گذشته، کمپینی هماهنگ از سوی حزب راست گرای رژیم صهیونیستی برای ترکیب یهودستیزی و انتقاد از رژیم صهیونیستی به وجود آمده است که تعریفی بسیار بحث برانگیز از نژادپرستی موسوم به هولوکاست بین المللی را ارائه می‌دهد. منتقدان استدلال می‌کنند که این کمپین‌ها تأثیر وحشتناکی بر همه سطوح جامعه به ویژه دانشگاه‌ها و پردیس‌ها در مسئله آزادی بیان داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار