امروز با تاثیرات توفان حاره‌ای در مناطق شرقی استان ناپایداری جوی و دریایی قابل توجه پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مرضیه سی سی پور، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: تاثیرات قابل توجه توفان حاره‌ای تا ظهر   در مناطق شرقی جاسک آغاز می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: امروز و فردا در مناطق جاسک و سیریک شاهد تندباد شدید، رگبار باران و رعد وبرق و طوفانی شدن دریا خواهیم بود.
او گفت: شدت باد در سواحل جاسک به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۲ تا ۳ متر می‌رسد.


بیشتر بخوانید


کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: دریا بویژه سواحل جاسک از ساعات امشب مواج شده و به تدریج روز یکشنبه بر شدت ناپایداری‌ها علاوه بر مناطق ساحلی دریایی عمان در خشکی‌های شرقی استان افزوده می‌شود.

سی سی پور افزود: این سامانه علاوه بر جاسک و سیریک، در مناطقی از میناب، رودان و بشاگرد نیز تاثیر گذار است و  فردا یکشنبه سواحل دریای عمان و شرق تنگه هرمز طوفانی است و ارتفاع امواج در سواحل دریای عمان به ۴ متر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان افزود: از لحاظ دمایی نوسان ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در استان مورد انتظار است و توصیه می‌شود از هر گونه فعالیت دریایی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز جلوگیری شده و با توجه به وجود خسارات به مناطق ساحلی تمهیدات لازم در بنادر شرقی صورت پذیرد.

او گفت: با توجه به بارندگی در مناطق شرقی استان و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی از قرار گیری در حریم رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.