مدیر مرکز بهداشت دلیجان از راه اندازی پایگاه واکسیناسیون کرونا ویژه اتباع خارجی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر فردوسی مدیر مرکز بهداشت شهرستان دلیجان از راه اندازی پایگاه واکسیناسیون ویژه اتباع خارجی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هزار و۴۰۰ نفر از اتباع خارجی مقیم شهرستان دلیجان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

فردوسی افزود: از ابتدای واکسیناسیون تا کنون ۴۲هزار دز واکسن کرونا به شهروندان دلیجانی تزریق شده است که از این تعداد ۳۰هزار نفر دز اول و۱۲ هزار نفر هردو دز واکسن را دریافت کردند.

او با اشاره به شروع واکسیناسیون متولدین ۱۳۸۸ و دانش آموزان از والدین درخواست کرد به منظور تسریع در روند باز گشایی مدارس هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن دانش آموزان ۱۲ سال به بالا اقدام کنند.

پیش از این در شهریور ماه براتی زاده فرماندار دلیجان از سرعت گرفتن روند واکسیناسیون با رسیدن به رکورد به تزریق روزانه ۹۰۰ نفر در روز خبر داد و گفت: متاسفانه روند ابتلا به کرونا در این شهرستان همچنان صعودی است.

براتی زاده با اشاره به آسیب شناسی‌های انجام شده افزود: تعداد بالای مبتلایان از قشر زنان خانه دار و کسبه دلیلی برای فراخوان زنان خانه دار و کسبه برای انجام واکسیناسیون است.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و با اعلام اولین موارد در استان قم چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به ویروس کرونا در آن مشاهده شد، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.