مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش شدید، رعد و برق و صاعقه، تندباد‌های شدید و گردوخاک، سیلاب، بالاآمدن آب دریا و رودخانه‌های فصلی، افزایش ارتفاع موج و متلاطم شدن دریا مهمترین مخاطرات جوی متأثر از این چرخند حاره‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، توفان حاره‌ای "شاهین" منطبق با انتظارات هواشناسی بامداد امروز/شنبه/ با شروع بارندگی به شهرستان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان رسید.

 بلافاصله پس از هشدار هواشناسی مبنی بر بروز توفان حاره‌ای ستاد بحران سیستان و بلوچستان تشکیل و تمامی دستگاه‌های امدادرسانی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و نیرو‌های مسلح به حال آماده باش در آمدند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همانطور که انتظار می‌رفت شاهین حالا به یک توفان سیکلونی شدید تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود سرعت وزش باد‌های آن در فراساحل به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و حتی بیشتر از آن نیز برسد.

محسن حیدری افزود: بارش شدید، رعد و برق و صاعقه، تندباد‌های شدید و گردوخاک، سیلاب، بالاآمدن آب دریا و رودخانه‌های فصلی، افزایش ارتفاع موج و متلاطم شدن دریا مهمترین مخاطرات جوی متأثر از این چرخند حاره‌ای است.

با توجه به اطلاعیه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان چابهار در پی توفان حاره‌ای شاهین و با توجه به هشدار سطح قرمز به احتمال بارندگی شدید و ایجاد محدودیت تردد، بر اساس تصمیمات این ستاد پیشگیری تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان، بجز ادارات خدمات‌رسان (آب و فاضلاب، برق، آتش‌نشانی، هلال احمر و بیمارستان) امروز تعطیل هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.