نماینده مردم سرخس در مجلس گفت: موضوع تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری و صنعتی با تلاش و پیگیری‌های منسجم در حال نهایی شدن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در هفته‌های پایانی مجلس قبل، لایحه منطقه آزاد سرخس در صحن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و لایحه دولت و مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال شد، اما شورای نگهبان ابهاماتی بر آن وارد دانست.

او افزود: چون بحث منطقه آزاد سرخس، در کنار دوغارون و منطقه آزاد مازندران همه در قالب یک لایحه بود بنابراین شورای نگهبان ابهاماتی را در خصوص تفکیک منطقه آزاد مازندران، دوغارون و سرخس داشت که پس از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در منطقه و بازدید میدانی از منطقه ویژه سرخس، این لایحه اصلاح و تفیکیک شد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: موضوع لایحه منطقه آزاد برای تامین نظر شورای نگهبان توسط کمیسیون اقتصادی مجلس انجام و مجدد در دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در همین خصوص جلسه‌ای در هفته پیش رو ۱۱ مهرماه برگزار و کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش خود را در خصوص لایحه فوق ارائه خواهد داد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.