معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: هر چه درصد واکسیناسیون در یک رده سنی بالا رود میزان مرگ و میر در آن رده سنی کاهش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه از سیر نزولی بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت : متأسفانه همچنان آمار فوتی‌ها بالا است؛ طی شبانه روز گذشته هفت نفر دیگر از هم استانی‌ها را به علت ابتلا به کرونا از دست دادیم.

او در خصوص تاثیر واکسن بر کاهش مرگ و میر‌های کرونایی، گفت : براساس ارزشیابی‌های که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده از زمان شروع واکسیناسیون با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از افراد بالای ۵۰ سال واکسن خود را دریافت کرده‌اند کمتر شاهد مرگ و میر افراد در این گروه سنی بوده‌ایم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه میانگین سنی مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا از ۶۴ سال به ۴۸ سال کاهش یافته است، افزود: این آمار نشان دهنده این است که هر چه درصد واکسیناسیون در یک رده سنی بالا رود میزان مرگ و میر در آن رده سنی کاهش می‌یابد.

او افزود: با توجه به استقبال خوب سالمندان از واکسیناسیون در موج پنجم آمار مرگ و میر سالمندان کاهش یافت و مرگ میر در جمعیت فعال جامعه افزایش یافت.

شاه‌آبادی ادامه داد: زیرساخت‌های خوبی برای واکسیناسیون در استان فراهم است واکسن به وفور وجود دارد، توصیه می‌شود به نوجوانان، جوانان و میانسالان هر چه سریع‌تر برای ایمن شده خود در برابر کرونا از طریق واکسیناسیون اقدام کنند.

او گفت: براساس تصمیمی که در ستاد استانی کرونا اخذ شده از امروز، ۱۰ مهرماه تمامی کارکنان، کارمندان و کارگران برای حضور در محل کار باید حتما کارت واکسن ارائه دهند و حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده باشند.

شاه‌آبادی افزود: وقتی با کاهش آمار مواجه می‌شویم به علت عادی‌انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل ها زمینه ورود به موج‌های بعدی فراهم می‌شود، این وضعیت کاملا شکننده است همچنان رعایت دستورالعمل و واکسیناسیون برای پیشگیری از کرونا خیلی مهم است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.