عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در مشهد گفت:در حال حاضر ۲۸۶ مرکز واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسن درخشان عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در مشهد گفت: با هدف تسریع پوشش همگانی واکسیناسیون گروه‌های هدف، همچنین پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز واکسیناسیون، این معاونت با تجهیز و راه اندازی ۲۸۶ واحد واکسیناسیون در مناطق تحت پوشش دانشگاه در خراسان رضوی شامل مراکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی، مشاغل، اختصاصی مادران باردار، پایگاه‌های سیار بسیج که از طریق مساجد و اتوبوس‌های واکسیناسیون سیار شهری با همکاری شهرداری تجهیز و آماده شده اند، اقدام کرده است.

او افزود: با توجه به فراوانی واکسن و ارسال محموله‌های جدید و گروه‌های سنی فراگیر، سرعت انجام واکسیناسیون افزایش قابل توجهی داشته است، در عین حال ضروری است گروه‌های هدف هر چه سریع‌تر برای انجام واکسیناسیون به پایگاه‌های واکسن مراجعه نمایند تا شاهد وقوع موج‌های بعدی نباشیم.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در مشهد ادامه داد: در این هفته  میزان مراجعات روزانه به مراکز واکسیناسیون کرونا نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است به طوریکه تعداد مراجعین از ۵۰ هزار نفر به بالای ۸۰ هزار نفر در هر روز رسیده است.  با توجه به تیم‌های مستقر شده و راه اندازی پایگاه‌های واکسن، ظرفیت روزانه ۱۲۰ هزار نفر در دانشگاه مهیا می‌باشد.

درخشان با اشاره به اینکه مشکل این روز‌ها در نبود و کمبود واکسن نیست، بلکه بیشتر در مراجعات مردم به مراکز واکسیناسیون کروناست، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که بدون توجه به نوع واکسن، در دسترس‌ترین واکسن را بهترین واکسن بدانند و با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین پایگاه واکسیناسیون مراجعه نمایند.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: در مشهد ۸۶ واحد واکسیناسیون در دو شیفت فعال می‌باشد و تعدادی تا ساعت ۱۲ شب جهت ارائه خدمات واکسیناسیون فعالیت دارند که از این تعداد ۳۲ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون عمومی و ۱۸ مرکز ویژه واکسیناسیون مادران باردار، ۸ مرکز ویژه واکسیناسیون گروه‌های شغلی، ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت و ۸ پایگاه توسط بسیج جامعه پزشکی از طریق مساجد در مناطق حاشیه شهر مشهد و ۶ مرکز واکسیناسیون سیار (اتوبوسی) با همکاری شهرداری مشهد و بسیج جامعه پزشکی در مناطق حاشیه شهر برای کمک به افزایش سرعت انجام واکسیناسیون فعال شده است.

عضو کمیته بهداشت ستاد مدیریت اجرایی مبارزه با کرونا در مشهد تاکید کرد: با راه اندازی پایگاه واکسیناسیون شهید سلیمانی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد (به صورت پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و خودرویی) که با همکاری شهرداری مشهد، به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه تجمیعی واکسن کشور با ظرفیت بیش از ۲۰۰ تیم واکسیناسیون، کمک شایانی به افزایش ظرفیت واکسیناسیون دانشگاه شده است.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.