معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان میانه گفت: طی امسال ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در این شهرستان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مشایخی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان میانه در جلسه بررسی آخرین وضعیت مشاغل خانگی این شهرستان گفت: ۴۰ درصد اعتبارات سهم امسال برای طرح‌های مستقل و ۶۰ درصد برای طرح‌های پیشران و پشتیبان در نظر گرفته شده است که در توزیع بین دستگاهی ۳۰ درصد برای طرح‌های جهاد کشاورزی؛ ۳۵ درصد برای صنعت، معدن و تجارت؛ ۲۰ درصد برای میراث فرهنگی و گردشگری و ۱۵ درصد برای فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود و اگر این سهمیه تا اول بهمن از سوی هر کدام از دستگاه‌های مربوطه جذب نشود به صورت شناور درآمده و سایر دستگاه‌ها می‌توانند آن را جذب کنند.

او اولویت پرداخت تسهیلات را برای طرح‌هایی خواند که از پارسال موفق به اخذ تسهیلات نشده اند.

مشایخی با بیان این که هیچ طرحی بدون اخذ مجوز مشاغل خانگی از تسهیلات برخوردار نخواهد شد، اضافه کرد: در این راستا تنها افراد بدون مجوز می‌توانند تسهیلات بگیرند که تحت پوشش بوده و طرحشان به تایید جهاد دانشگاهی برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری میانه افزود: پرداخت تسهیلات به ترتیب به طرح‌های پیشران و پشتیبان توسط سازمان جهاد کشاورزی؛ تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های زنان به صورت پیشران و پشتیبان؛ طرح‌های پشتیبان و متقاضیان مستقل متصل به بازار با تشخیص دستگاه اجرایی پرداخت می‌شود.

مشایخی سقف تسهیلات در طرح‌های مستقل را از ۲۰۰ میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال؛ در طر‌های پشتیبان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی حداقل برای ۲۰ نفر اعلام کرد.

او از دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به فرصت کمی که دارند در جذب این تسهیلات تا آذر ماه تلاش کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.