چندین پروژه محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان قزوین در منطقه الموت به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، با حضور سردار سرتیپ پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه استان و سیاهکلی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس، پروژه‌های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و عدالت استان قزوین در منطقه الموت به بهره برداری رسید.

سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه استان قزوین در حاشیه افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در بخش الموت غربی گفت: با وجود حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان امروز قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) پیشتاز حوزه خدمت‌رسانی به مناطق روستایی و محروم شده است.

سردار رفیعی آتانی افزود: احداث مسجد و آبرسانی در ۲ حوزه شرب و کشاورزی از جمله طرح‌های زیرساختی مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین به حساب می‌آیند که اجرای آن‌ها در نواحی کم‌برخوردار کماکان ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده سپاه استان قزوین در ادامه گفت: یکی از پروژه‌هایی که امروز به بهره برداری رسید مسجد توته چال با اعتباری بیش از ۶۵۰ میلیون تومان بود.

او افزود: برآورد ابتدایی هزینه ساخت این مسجد ۸۰۰ میلیون تومان بود، اما با همت جهادگران قرارگاه پیشرفت کاری که ۱۰ سال بر زمین مانده بود به پایان رسید.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: همچنین آب رسانی به روستای توته چال با احداث مخزن ۵۰ متر مکعبی و ۱۵۰۰ متر لوله کشی آب، از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گفته او، هزینه ابتدایی و برآورد شده برای ساخت این پروژه ۵۰۰ میلیون تومان بود که با تلاش جهادگران بسیجی قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی با ۳۰۰ میلیون تومان به پایان رسید.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: سهم دولت در اجرای این پروژه ۱۵۰ میلیون بود. ۵۰ میلیون تومان از هزینه ساخت توسط مردم تأمین و ۱۰۰ میلیون باقی مانده نیز توسط قرارگاه پیشرفت تأمین شد تا ۵۰ خانوار مستقر در این روستا از نعمت آب بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: کانال آب کشاورزی روستای جیردوزان دهستان دستجرد الموت غربی نیز در حالی که ۲۵۰ میلیون تومان برآورد مالی شده بود با ۱۵۰ میلیون تومان ساخته شد تا ۶۰ هکتار از مزارع برنج این منطقه تحت پوشش آب قرار بگیرند.

سردار رفیعی آتانی گفت: برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیون تومان توسط قرارگاه و ۱۰۰ میلیون تومان توسط مردم تأمین اعتبار شده بود.

فرمانده سپاه استان قزوین در ادامه گفت: کارگاه فرش بافی روستای خسرود نیز علی رغم برآورد ۱۰۰ میلیون تومانی با ۳۰ میلیون تومان اعتبار ساخته و امروز افتتاح شد. با افتتاح این پروژه که ۱۰ میلیون تومان آن توسط قرارگاه و ۲۰ میلیون تومان دیگر توسط دولت تأمین شده است برای ۱۲ نفر شغل ایجاد شد.

او افزود: اولین مینی بوس کتابخانه عمومی سیار استان قزوین نیز در الموت افتتاح شد که با افتتاح این پروژه که علی رغم برآورد ۵۰۰ میلیون تومانی تنها با ۱۴۰ میلیون تومان ساخته شده مردم روستا‌های الموت می‌توانند به راحتی به کتاب دسترسی داشته باشند.

سردار رفیعی آتانی تاکید کرد: امروز با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی سطح همکاری‌های بین دولت و سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی گسترده‌تر از گذشته است و با توجه به توان انقلابی سپاه و حمایت‌های دولت مردمی می‌توانیم در ۴ سال آینده محرومیت را در استان قزوین از بین ببریم.

فرمانده سپاه استان قزوین گفت:حضور گروه‌های جهادی در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی به بازوی اصلی و توانمند قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه تبدیل شده که سبب صرفه‌جویی بالا در اجرای طرح‌های عمرانی شده است.

او اضافه کرد: امروز هم اگر همه مدیران ما به روحیه بسیجی متصل شوند، عمده مشکلات و گرفتاری‌های مردم برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار