گرامیداشت هفته وقف و نیروی انتظامی و بیان مشکلات محلی مهمترین محور خطبه های امامان جمعه هرمزگان بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گرامیداشت هفته وقف و نیروی انتظامی و بیان مشکلات محلی مهمترین محور خطبه های امامان جمعه اهل سنت و شیعه در شهرستان های هرمزگان بود.

خطبه‌های نماز جمعه بوموسی

حجت الاسلام محمد پاک نژاد امام جمعه بوموسی با تسلیت دهه آخر صفر به ۱۲ مهرماه؛ روز وقف اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام اولین واقف است، وقف فاصله اجتماعی را کم می‌کند و فقر را از بین می‌برد.
حجت الاسلام پاک نژاد با گرامی داشت سیزده مهر ماه روز نیروی انتظامی هم افزود: باید جامعه برای کسی که خلاف می‌کند نا امن  باشد.

 خطبه‌های نماز جمعه جاسک

امام جمعه شهرستان جاسک گفت: فرهنگ وقف فرهنگ قوی هست که باید در جامعه شاهد پیشرفت آن باشیم.

حجت الاسلام عباس ذاکری افزود: گاهی کار خیر توسط یک نفر قابل انجام نیست و لازم است تا چندین نفر باهم این کار خیر را وقف کنند تا این سنت از انسان به یادگار بماند.

 خطبه‌های نماز جمعه پارسبان

امام جمعه شهرستان پارسیان با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی باید پرچم دار انقلاب در قانون مداری باشد چرا که خود مجری و حافظ قانون است.

حجت الاسلام بارانی افزود: امنیت مردم محور بهترین نعمتی است که یک کشور می‌تواند دارا باشد و این با همکاری و همدلی ناجا و مردم حاصل می‌شود.

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به گلایه مندی مردم از برخی ادارات شهرستان به موضوع کاغذ بازی و سردرگمی مردم اشاره کرده و گفت: مدیران محترم دقت کنند که معطلی مردم و انجام نشدن کار به موقع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 نماز جمعه میناب

امام جمعه میناب به هفته وقف اشاره کرد و گفت: مردم شهرستان میناب نشان داده اندکه اهل وقف هستند و از اداره کل اوقاف استان خواست برای حفظ موقوفات میناب تلاش بیشتری کند.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی هفته ناجا را تبریک گفت و افزود: نیروی انتظامی دوست و رفیق مردم است، ولی با کسانی که مخل امنیت مردم اند به شدت برخورد می‌کند.
خطیب جمعه میناب ارتحال عالم ربانی حسن زاده آملی را تسلیت گفت و افزود: حسن زاده آملی ولایت پذیر و ولایت مدار بود.

 نماز جمعه هرمز

امام جمعه هرمز با اشاره به جانفشانی شهید علی لندی گفت: این جوان افتخار ایران اسلامی است که با فداکاری تمام پس از اینکه صدای فریاد کمک مادر شهید را شنید وارد معرکه شد و جان ۲ نفر را نجات داد.

حجت الاسلام فتح الله بهزادی با گرامیداشت هفته وقف گفت: این فریضه مهم از دیرباز مرسوم بوده و با توجه به تحولاتی که به تازگی در این عرصه ایجاد شده انتظار است عموم مردم در این عرصه فعال شوند.

نماز جمعه شهرستان سیریک

امام جمعه شهرستان سیریک با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به حق و حقوق مردم در شهرستان گفت: متاسفانه سهم اجتماعی مردم شهرستان از استقرار معادن و شرکت‌های گاز، نفت و نیروگاه صفر است.

حجت الاسلام محسن سالاری افزود: هنگام انتقال خطوط نفت و گاز بسیاری از زمین‌های کشاورزی، باغی و زمین‌های مردم دچار تخریب و نابودی شد که متاسفانه در آن بخش هم کسی نه پاسخگوست و نه خسارت به مردم پرداخت می‌کنند.

او گفت: امروز اگر جایی بنا بر توسعه و عمران هست ابتدا باید منافع مردم آن منطقه را درنظر گرفت، نمی‌شود در شهرستان طرح و پروژه‌ای ملی و مهم ساخته شود، ولی حق قانونی مردم آنجا را نادیده گرفت و این مصداق بارز بی عدالتی و ظلم است.

 خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه

امام جمعه موقت بندرلنگه فرا رسیدن‌سالروز رحلت‌پیامبر اسلام (ص) را به مسلمانان تسلیت گفت و خواستار اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام شد.

حجت السلام فقیی‌فر از دولت سیزدهم برای عملکرد جهادی در وارد کردن و‌اکسن به‌کشور و واکسینه کردن‌مردم قدردانی‌کرد و گفت‌: مردم از دولت انقلابی می‌خواهند بازار را کنترل و قیمت ارزاق عمومی را هم جهادی ساماندهی‌کنند.

نماز جمعه بندرخمیر

امام جمعه بندرخمیر گفت: تقوا به معنای حفظ کردن خویشتن از چیزی است که انسان ازآن می‌ترسد و در اصطلاح شرع به معنای نگهداری نفس از چیزی که موجب گناه می‌شود.

حجت الاسلام صالحی افزود: آنچه مردم را نگران کرده قفل شدن فضای اجرایی از جهت انگیزشی و تحول گرایی در این روز‌ها است.

نماز جمعه بشاگرد

امام جمعه بشاگرد گفت: اسلام با تشکیل حکومت در مدینه نشان داد که اسلام فقط نصیحت کردن نیست بلکه اسلام می‌خواهد حقایق احکام الهی در جامعه تحقق پیدا کند، و این جز با ایجاد قدرت الهی امکان‌پذیر نیست.

حجت اسلام حسین غلامی با اشاره توطئه جدید آمریکا و اسرائیل در مرز‌های شمالی ایران گفت:دشمنان بدانند که دست ایران برای برهم زدن این توطئه خالی نیست و انگشت اشاره جمهوری اسلامی ایران می‌تواند توطئه طراحی‌شده را برای آن‌ها و رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای پشیمان‌کننده برهم بزند.

خطبه‌های نماز جمعه رودان

امام جمعه رودان با اشاره به شهادت شهید مجتبی سالار نسب افزود: در عظمت و جایگاه روز نیروی انتظامی شهادت این شهید بزرگوار بسیار بزرگ است که در راه امنیت جامعه از جان خود می‌گذرند.

حجت الاسلام مهدی دری با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای آسیب رساندن به جوانان از طریق فضای مجازی گفت: دشمن فضای مجازی را گسترده کرده است تا علیه ایران اسلامی استفاده کند، اما باید از این فرصت بهترین بهره را برد و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد.

 نماز جمعه شیعه قشم

امام جمعه موقت شهرستان قشم گفت: رسیدگی به امور محرومان و خانواده‌هایی که با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند اولویت اول کار مسئولان شهرستان قشم است.

حجت الاسلام امید درویشی افزود: نیرو‌های مرزبانی استان برای حفظ امنیت ایران سربلند، شهیدان بسیاری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که شایسته تقدیر و قدرشناسی است.

 نماز جمعه اهل سنت قشم

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: مسیری که انتهای آن به خدمت برای بندگان خدا ختم شود، راه الهی و مسیر انبیاست.
شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: مسلمان در حالیکه می‌داند همسایه اش گرسنه است نباید با آرامش سر بر بالین بگذارد وقتی می‌تواند این مشکل را حل کند.

 

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.