نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دانستن سواد رسانه‌ای برای مسئولان و پدر و مادر‌ها یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام‌شعبانی‌موثقی، امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان، گفت: امروز دشمن در فضای مجازی برای ایجاد یاس و ناامیدی ورود پیدا کرده و این فضا، فضایی شده است که واقعیت‌ها را دگرگون نشان می‌دهد.

او ادامه داد: فضای مجازی امروز هویت فرهنگی و ملی و مذهبی و دینی ما را مورد تهاجم قرار داده و همانگونه که رهبر معظم فرموند جوانان باید وارد فضای تبیین شوند و واقعیت‌ها را مبتنی بر مباحث اخلاقی بیان کنند.

امام جمعه همدان یادآور شد: در حال حاضر دشمن در عقاید و آرمان‌های ما شبهه پراکنی می‌کند و جوانان باید در امید آفرینی و عرصه‌های عقلانیت و حکمت ورود پیدا کنند و مراقب باشیم مسائل مبتنی بر شهوات غلبه پیدا نکند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه جوانان قبل از ورد به فضای تبیین باید به سواد رسانه‌ای توجه کنند، مطرح کرد: سواد رسانه‌ای برای مسئولان و پدر و مادر‌ها یک ضرورت است زیرا که فضای مجازی رابطه اجتماعی جدیدی را طراحی کرده و با واقعیت‌های جدیدی روبرو هستیم.

امام جمعه همدان افزود: رعایت اخلاق در مطالبه‌گری‌ها مسئله دوم است و باید آنرا شناخت و رعایت کرد و به عبارت دیگر در بحث تبیین، اخلاق جزء ضروریات است، همچنین مسئله سوم که باید به آن توجه کنیم تشکیل جبهه است و برای مبازره در میدان فضای مجازی با دشمن نیازمند ورود هدفمند هستیم.

حجت الاسلام شعبانی در خصوص انتخاب رئیس جدید صدا و سیما هم گفت: صدا و سیما باید هدایت فرهنگی و خانه تکانی برای تحقق آرمان‌ها داشته باشد و سخنان رهبر و امام انقلاب را در این زمینه محقق کند و هدایت فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد.

او تأکید کرد: همچنین این ارگان باید در تحقق رسالت فرهنگی نقش داشته باشد، منفعل نباشد، در عرصه هدایت فرهنگی فعال باشد و مطالبات مردم باید از صدا و سیما گفته شود.

انتهای پیام/د

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار