با انتشار خبر برکنار شدن علی صحرایی مدیرعامل سابق بورس تهران توسط هئیت مدیره این شرکت، پرونده ماینرهای کشف شده بورس تهران، وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش خبرنگار  بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعیه منتشر شده روز گذشته شرکت بورس تهران در سایت کدال (سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران)، هئیت مدیره شرکت مذکور بعد از ارائه گزارش کمیته حسابرسی داخلی، در خصوص کیفیت رعایت کنترل‌های داخلی و دستورالعمل حاکمیت شرکتی در شرکت بورس و پیگیری مجدد مصوبات اجرا نشده پیشین و پس از شنیدن گزارش مدیرعامل در مورد موارد مطرح شده،  علی صحرایی را از سمت مدیر عاملی برکنار و محمود گودرزی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این شرکت منصوب نموده است.

صورتجلسه هیئت مدیره بورس تهران

پیش‌تر علی صحرایی طی مصاحبه‌ای با باشگاه خبرنگاران جوان، خبر از استعفای خود داده بود. استعفایی که حتی بعد از انتشار خبر آن، هیئت مدیره و روابط عمومی شرکت بورس تهران واکنشی در رد یا تکذیب این خبر نشان ندادند و تنها به انتشار خبر انتصاب سرپرست جدید در سایت این شرکت به نشانی tse.ir اکتفا کردند. گفتنی است خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در همان روز طی تماس با مهدی سدیدی عضو هیئت مدیره شرکت بورس تهران، پیگیر مصوبات جلسه هئیت مدیره شده بود که این عضو هئیت مدیره بدون اظهار نظری در این خصوص، سوال خبرنگار را بی‌پاسخ گذاشته بود.


بیشتر بخوانید


اما روز گذشته بعد از انتشار صورتجلسه هئیت مدیره شرکت بورس تهران، باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر علت عدم تطابق صورتجلسه با اظهار نظری که علی صحرایی مدیرعامل برکنار شده بورس تهران در روز چهارشنبه ۷ مهر ماه با مضمون استعفا از سمت خود انجام داده بود، شد. علی صحرایی در واکنش به این مغایرت اظهار کرد: "این موضوع را باید از هیئت مدیره پیگیری کنید" و پاسخ بیشتری ارائه نکرد.

با تمام موارد مطرح شده، این نوع رفتار و اظهارات اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل سابق بورس تهران، حکایت از این موضوع دارد که از ابتدا نیز استعفایی در جریان نبوده و طبق صورت جلسه هیئت مدیره علی صحرایی از سمت مدیر عاملی بورس تهران برکنار شده است.

لازم به ذکر است علی صحرایی سه روز قبل در مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌ها با اشاره به استعفای خود گفته بود: استفاده از ماینرهای کشف شده در زیر زمین بورس تهران به صورت محدود و با تائید هیئت مدیره بوده است.

برای پیگیری بیشتر این موضوع با چند تن از اعضای هئیت مدیره شرکت بورس تهران تماس گرفتیم که پس از بارها تلاش هیچ کدام از این مسئولین پاسخگو نبودند.

با این اوصاف و با ورود نهادهای نظارتی برای بررسی بیشتر این موضوع، باید منتظر کشف و انتشار ابعاد جدیدی از این قضیه باشیم. چرا که در صورت اطلاع داشتن اعضای هئیت مدیره بورس تهران از قضیه ماینرها، آن‌ها نیز باید به سهامداران این شرکت، نهادهای نظارتی و افکار عمومی پاسخگو باشند. در جدول زیر اسامی اعضای فعلی هئیت مدیره شرکت بورس تهران را مشاهده می‌کنید.

اعضای هئیت مدیره شرکت بورس تهران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
همه خائنین باید اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
من اینچیزا نمیفهمم فقط یکی 70 درصد ضرر من رو برگردونه نابود شدم همه زندگیم داغون شده خیر سرم رفتم کلاس و آموزش بورس دیدم و سهم خوب انتخاب کردم یه هو بی دلیل بازار سقوط کرد و یک سال تقریبا منفی خوردن سهم ها جوری ضربه روحی خوردم که از زنده موندنم پشیمون شدم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دزد در خانه وما گرد جهان میگردیم وسط تهران تو زیر زمین بورس دارن ارز استخراج میکنن اول که منکر میشن بعد میگن کم بوده بیچاره ها به کم راضی بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
سلام : آقای صحرایی یا هر کس که مقصر بود استعفا داد و دیگر تمام کسی نیست پیگیری کندببیند ایشان چقدر از بیت المال به جیب خود و بستگان و مدیران همراه ایشان واریز شده است قوه قضاییه خواهش میکنیم از طرف خانواده هایی که بورس آنان را خاک سیاه نشونده نگذارید فرار کند مثل خاوری به ریش ملت بخنده و از کانادا و دیگر کشورها عکس سلفی بفرسته : خاک بر سر بعضی ها < شهید علی لندی را ببین < مدیر بورس صحرایی را ببین و خاوری دزد را ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
شما حساب کنید ما به چه کسانی اعتماد کردیم پولمون رو به بورس سپردیم و تا الان ۷۰ درصد پولمون رفته و این آقایان حتی حاظر نیستن که به سهامداران پاسخگو باشند مشکل کشور ما همین رانت و فساد اداری است که اجازه پیشرفت و یک اقتصاد قوی را نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
صنعت برق نداره اونوقت برا ماینرا برق گرفتن
چه بورسی بشه این بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
سلام می دانم که گوش نمی کنید ولی بی عدالتی نمی شود تحمل کرد حقوق ما در تامین اجتماعی سقف آن هشت و نیم ملیون بود ومن پنچ می گرفتم تا نزدیک اتمام دولت در کمتر از پنچ ماه حالا حقوق من شده حدود نو ملیون و سقف شد نزدیک بیست ملیون چرا دولت جدید را با این روشها ظلم کرده و افرادی که چون مدیران ممنون دار آقای روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
یعنی خیلی چیز عجیبیه ها
اصلا نمیدونم چه کلمه ای بگم که بگنجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اخبار فقط شده فساد بی کفایتی بی سوادی بی لیاقتی مسئولین ریاکار فاسد کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اون وقت این هییت مدیر رو کی انتخاب میکنه چرا ماها نمی تونیم توی این هیئت مدیر ها انتخاب بشیم عجب روزکاری شده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
همش دروغ همش دروغ.دیگه حالم از خوندن اخبار بد میشه
آخرین اخبار