خیابانی گفت: برای تسریع در اجرایی شدن پروژه‌های حفر چاه‌های ژرف فعالسازی بخش خصوصی، قرارگاه‌های خاتم و قدس جنوب شرق، معاونان امور عمرانی و امور اقتصادی استانداری با همراهی سازمان صمت سیستان و بلوچستان اقدام کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان   در نشست بررسی و رفع مشکلات آبی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: آب منطقه‌ای استان حداکثر ظرف ۲۴ ساعت نسبت به پیگیری و اجرایی شدن جابجایی و انتقال آب از چاه نیمه چهارم به سوم توسط قرارگاه جنوب شرق اقدام عاجل نماید و در صورت لزوم مراحل ترک تشریفات پیمان نیز انجام شود.

وی افزود: آب منطقه‌ای تا زمان حل موضوع و استقرار پیمانکار انتقال آب پیگیری اخذ امانی پمپ از وزارتخانه و یا آب منطقه سایر استان‌ها را حداکثر تا روز دوشنبه اجرایی کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حداکثر تا صبح شنبه آب منطقه‌ای مکاتبه با امضای استاندار پیرامون عدم انتقال به وزیر نیرو تنظیم و ارسال کند تاکید کرد: آب منطقه‌ای موضوع انتقال آب تا سقف ۲۲ متر مکعب در ثانیه و در نهایت ۱۰۰ میلیون متر مکعب از چاه نیمه چهارم به سوم را طی ۲ ماه آینده اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع نظارت و پیگیری انجام مصوبات فوق توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی و فرمانداری اقدام شود گفت: شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان موضوع جابجایی و استقرار یک دستگاه بیل مکانیکی دوزیست از چابهار به چاه نیمه‌های زابل متعلق به مجموعه سپاه را پیگیری و حداکثر طی یک هفته آینده انجام دهد.

مدرس خیابانی بیان کرد: براساس گزارش شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان حداکثر طی یک و نیم ماه آینده موضوع در مدار قرار گرفتن چاه‌های حرمک توسط شرکت مذکور اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: اضافه کردن پنج حلقه چاه دیگر در منطقه حرمک حداکثر تا روز شنبه توسط آب و منطقه‌ای استان و شرکت آب و فاضلاب استان اقدام و اجرایی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در خصوص موضوع چاه ژرف مقرر شد موضوع نهایی شدن تامین برق چاه شماره سه منطقه سیستان توسط شرکت توزیع برق استان پس از تنظیم توافق‌نامه سازمان مدیریت استان در اسرع وقت پیگیری و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای هفت چاه باقی‌مانده ژرف حوزه سیستان شرکت آب و فاضلاب استان پیگیری برای تسریع در روند اجرایی پروژه را حداکثر طی ۲هفته پیگیری و اقدام کند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: موضوع حفر ۲چاه ژرف در منطقه گشت شهرستان سراوان و حوزه شهرستان خاش توسط آب و فاضلاب استان پیگیری و اقدام شود.

وی اظهارداشت: پس از اتمام کار دکل حفاری چاه شماره سه ژرف موضوع شروع پروژه حفاری چاه چهار ژرف سیستان توسط آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان پیگیری و اجرایی شود.

مدرس خیابانی گفت: آب و منطقه‌ای سیستان و بلوچستان مکاتبه‌ای پیرامون انتقال آب تهلاب به زاهدان حداکثر تا روز شنبه به امضای استاندار خطاب به وزیر نیرو تنظیم و پیگیری کند.

وی ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جلسه تخصصی با سرمایه‌گذاران شاخص توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی و سازمان صمت پیگیری و حداکثر طی یک ماه آینده صورت پذیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: صدور مجوز دستگاه‌های آب شیرین کن توسط بخش خصوصی و خرید تضمینی آن توسط آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب پیگیری و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه خط انتقال آب ۷۰۰ مربوط به شهرستان زهک تا پایان ماه جاری توسط شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری برسد گفت: ۱۰چاه حفر شده در منطقه سردرگان برای حوزه کشاورزی (کشت پنبه) توسط آب منطقه‌ای در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

مدرس خیابانی گفت: آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان حداکثر طی ۲ هفته آینده موضوع توسعه بخش کشاورزی و تامین آب آن در منطقه بمپور را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار