محجوبی گفت: در عرصه هنر‌های تجسمی، هنرمندان ایرانی جایگاه خاصی دارند و می‌توانند در سطح جهان درخشان حاضر شوند.

فرزانه محجوبی هنرمند نقاش، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شرایط سخت هنرمندان در این روز‌ها گفت: شیوع ویروس کرونا تمامی عرصه‌های هنر را تحت تاثیر خود قرار داده است و به علت اینکه خرید آثار هنری موضوع فراگیری نیست که همه مردم این کار را انجام بدهند، هنرمندان روز‌های سختی را می گذرانند.

وی افزود: در این شرایط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با برگزاری نمایشگاه و خرید آثار هنرمندان را در این شرایط سخت کرونایی که زندگی هنرمندان تحت تأثیر قرار گرفته است، حمایت کند.

این هنرمند نقاش در ادامه گفت: متأسفانه چند سالی است که نمایشگاه جهانی (اکسپو) برگزار نشده است که برگزاری آن می‌تواند در زمینه عرضه آثار کمک کننده باشد و همچنین قانونی که درصد مشخصی را برای هر وزارتخانه مشخص کرده است که برای خرید آثار هنری استفاده شود، متاسفانه انجام نمی‌شود.

وی در خصوص حمایت‌های صورت گرفته در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: برای هنرمندان عضو صندوق هنر حمایت‌هایی صورت گرفته است، ولی این حمایت‌ها باید مستمر باشد. به صورت مقطعی فایده ندارد؛ باید مستمر باشد تا هنرمند در این شرایط سخت بتواند فعالیت خود را ادامه بدهد.

محجوبی در پایان تصریح کرد: در عرصه هنر‌های تجسمی هنرمندان ایرانی جایگاه خاصی دارند که اگر حمایت‌های لازم انجام شود، می‌توانند در سطح جهانی درخشان حضور پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار