پس از تحقیقات کمیته ضد فساد، نخست وزیر ایالتی نیوساوث ولز استرالیا از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه‌ای بی سی استرالیا، نخست وزیر ایالتی نیوساوث ولز استرالیا پس از انکه فاش شد که تحت تحقیقاتی در زمینه فساد قرار دارد، از سمت خود استعفا داد.

ساعاتی پیش رسانه‌های استرالیایی گزارش دادند «گلدیس برجکلیان» از سمت خود استعفا کرده است. بر پایه این گزارش، کمیسیون مستقل ضد فساد نیوساوث ولز اکنون در حال تحقیق در خصوص این مسأله است که آیا برجکلیان که در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ کمک‌هایی مالی را به چندین سازمان اجتماعی اعطا کرده، با کار خود «اعتماد عمومی» را نقض کرده است یا خیر.

قرار است اواخر ماه جاری میلادی، جلسه استماعی برای انجام تحقیقات در زمینه اینکه آیا تعارضی میان وظیف عمومی نخست وزیر نیوساوث ولز با منافع شخصی است در جریان بوده، برگزار شود.

گلدیس برجکلیان اعلام کرد که دیروز از این تحقیقات مطلع شده و یک شبه، تصمیم این چنین دشواری را برای استعفا گرفته است.
او در بیانیه‌ای اعلام کرد متأسف است که در حالی که ایالتش هنوز درگیر همه گیری کروناست، سمت خود را ترک می‌کند؛ اما اعلام کمیته ضد فساد برای او چاره دیگری باقی نگذاشته است.

او گفت: استعفای من به عنوان نخست وزیر نمی‌توانست در چنین زمان بدی اتفاق بیافتد؛ اما زمان کاملا از دست من خارج است؛ چرا که کمیته مستقل ضد فساد انجام این کار را در چالش برانگیز‌ترین دوران تاریخ این ایالت انتخاب کرده است.
او همچنین گفت: استعفا در این زمان خلاف تمایل وجودی من بوده و من تمایلی به انجام آن نداشتم.

وی همچنین اعلام کرد که از نمایندگی پارلمان نیز استعفا خواهد داد و به محض آنکه انتخابات برگزار شود، کناره گیری خواهد کرد. او الیته گفت که از دنیای سیاست کناره گیری نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار