مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از سالمندی ۱۲ درصد جمعیت استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در حاشیه دیدار با سالمندان نگهداری شده در خانه سالمندان تبریز با بیان اینکه افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب می‌شوند گفت: میزان سالمندان استان از میانگین کشوری بیشتر است.

او مهمترین هدف بهزیستی در خصوص سالمندان را افزایش امید به زندگی و ارتقای توانمندی‌های این قشر اعلام کرد و گفت: سعی داریم با افزایش توانمندی‌های سالمندان و بهبود عملکرد آن‌ها مانع از رسوب سالمندان در منزل و یا عدم کارایی آن‌ها شویم.

او با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی سالمند برخورداری عادلانه همه سنین از فناوری‌های دیجیتال است افزود: در این شعار با توجه به آسیب پذیری بیشتر سالمندان در دوران کرونا، بر دسترسی سالمندان به فناوری‌های دیجیتال تاکید شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای اینکه در دوران همه گیری کرونا، ارتباطات سالمندان با خانواده‌ها قطع نشود، لزوم آموزش و دسترسی هر چه بیشتر این قشر به فناوری‌های دیجیتال بیش از پیش احساس می‌شود.

صحاف گفت: ۲۷ هزار و ۸۶۹ نفر سالمند تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند که بیش از ۱۳ هزار نفر از این جمعیت از خدمات مستمری بهره مند هستند و ما بقی از خدمات غیر مستمر استفاده می‌کنند.

به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۹ مهرماه به عنوان روز سالمند در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.