سازمان ملل اعلام کرد به دلیل سه برابر شدن تعداد افراد نیازمند کمک، میانمار وارد یک بحران انسانی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد‏، بحران میانمار را وخیم توصیف کرد.

این گزارش می‌افزاید: اندرو کرکوود (Andrew Kirkwood)، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در میانمار روز پنجشنبه گفت: میانمار به دلیل سه برابر شدن تعداد افراد نیازمند کمک، وارد یک بحران انسانی شده است.

او که در یک نشست مجازی با رسانه‌ها سخن می‌گفت، همچنین اضافه کرد: «ملت میانمار درگیر یک بحران وخیم هستند. تا زمان کودتای ۱ فوریه، سازمان ملل از یک میلیون نفر که از درگیری‌ها آسیب دیده بودند، حمایت می‌کرد. در حال حاضر تعداد افراد نیازمند کمک به ۳ میلیون نفر رسیده است یعنی طی ۸ ماه گذشته ۳ برابر شده است. این وضعیت نگران کننده‌ای است.»

این مقام سازمان ملل افزود: با امکانات فعلی امکان حمایت از این تعداد نیازمند وجود ندارد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اخیراً در یک گزارش خواهان یک پاسخ بین المللی فوری به بحران سیاسی در میانمار به دنبال کودتای نظامی در این کشور شده بود. از اوت سال ۲۰۱۷ میلادی، زمانی که ارتش میانمار در پی حمله شورشیان، سرکوب شدیدی را علیه این گروه قومی مسلمان آغاز کرد، بیش از ۷۳۰ هزار روهینگیایی در اردوگاه‌های پناهجویان زندگی کرده اند.

این سرکوب شامل تجاوز، کشتار و آتش زدن هزاران خانه بود و گروه‌های حقوق بشر جهانی و سازمان ملل این اقدام ارتش میانمار را پاکسازی قومی نامیدند. هر چند میانمار و بنگلادش تلاش کرده اند این پناهندگان را متقاعد کنند به کشور خود بازگردند، روهینگیایی‌ها همچنان درباره بازگشت به خانه‌های خود بسیار نگران هستند.

سازمان بین المللی مهاجرت می‌گوید که منطقه کوکس بازار که بیشترین پناهنده‌های روهینگیایی در آن زندگی می‌کنند، یکی از بلاخیز‌ترین مناطق در بنگلادش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار