وندی شرمن و سرگئی ریابکوف در نشستی توافق کردند علی‌رغم اختلافات میان روسیه و آمریکا، مذاکرات تسلیحاتی ادامه‌دار باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز مسکو در گزارشی از برگزاری نشستی میان «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا، و «سرگئی ریابکوف» همتای روس او در ژنو سوئیس خبر داد و اعلام کرد که آمریکا و روسیه خواستار ادامه روند مذاکرات تسلیحاتی شدند.

در این مذاکره که امروز (پنج‌شنبه) در ژنو سوئیس انجام شد، مقام‌های روسیه و آمریکا دو کارگروه تشکیل دادند و وظیفه آن‌ها را نیز پیگیری توافقات بالقوه در زمینه تسلیحاتی اتمی، و باقی تهدیدات جهانی مقرر کردند.

این نشست که دومین دور مذاکرات میان آمریکا و روسیه پس از روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بود ازسوی یک مقام آمریکایی «پرمحتوی و با تمرکز بالا» توصیف شده است. البته جزئیات بیشتری ازسوی این مقام اعلام نشد.

واشنگتن و مسکو بیانیه‌ای نیز در این نشست ارائه دادند و مذاکرات امروز را بخشی از یک روند «یکپارچه، اندیشمندانه و دقیق» دانستند.

کنترل تسلیحاتی محور اصلی رایزنی‌های امروز اعلام شد و دلیل آن نیز خروج دولت سابق آمریکا از دو معاهده تسلیحاتی با روسیه عنوان شد.

به تازگی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: «من از همه طرف‌های پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای می‌خواهم تا گام‌هایی را در جهت حذف استفاده از سلاح هسته‌ای بردارند.»

پیش‌تر از آن نیز دبیرکل سازمان ملل در پیامی توییتری با ابراز نگرانی از نبودِ پیشرفت جهانی به منظور حرکت به سمت جهانی عاری از سلاح هسته‌ای، از کشور‌هایی که مجهز به تسلیحات هسته‌ای هستند خواست تا آن را کنار بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار