سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری تور آشنائی با بناهای تاریخی و محورهای گردشگری نصف جهان ویژه ناشنوایان، خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی کامیابی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به برگزاری تور ناشنوایان به عنوان اولین میهمانان رسمی بناهای تاریخی اصفهان پس از همه‌گیری کرونا، گفت: با توجه به فرارسیدن هشتم مهرماه روز جهانی ناشنوایان، در تفاهم این اداره کل با اداره کل بهزیستی استان، برنامه مشترک فرهنگی ویژه این دست از هموطنان با هویت جمعی خود، اجرا شد.

وی ادامه داد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده میان حوزه امور فرهنگی و روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و حوزه تشکل‌های اداره کل بهزیستی استان، امروز صبح، تور آشناسازی ناشنوایان با آثار تاریخی اصفهان برگزار شد.

کامیابی افزود: در این تور، ناشنوایان اصفهانی در گروه‌های سنی مختلف، نوجوان، جوان و میان‌سال در قالب انجمن حامیان ناشنوایان اصفهان، از محورهای گردشگری میدان امام(ره) و محور گردشگری دولتخانه صفوی اصفهان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها حاکی است که بسیاری از شرکت‌کنندگان در تور آشنائی با محورهای تاریخی و گردشگری اصفهان، اولین بار بود که از این آثار به‌دلیل نقض عضو بازدید می‌کردند، لذا معتقدیم این رویدادهای فرهنگی نقش مهمی در افزایش آگاهی جامعه ایفاد می‌کند، لذا اعضای انجمن ناشنوایان اصفهان، اولین تور رسمی بازدید از آثار تاریخی اصفهان پس از بازگشایی بناهای تاریخی اصفهان در پایان پنجمین فراگیری بیماری کرونا در اصفهان به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.