سرانه آب آبادان کافی نیست

فرماندار ویژه آبادان گفت: سرانه سهمیه آب آبادان کافی نیست و نیاز به افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان در نشست استانی که با موضوع بررسی وضعیت آب و فاضلاب استان خوزستان برگزار شد وضعیت آب و فاضلاب این شهرستان را تشریح کرد و گفت: تامین آب مورد نیاز نخل‌های خانگی و احشام در اولویت قرار دارد و لازم است مدیران مربوطه فکری برای رفع این معضل کنند.

او با بیان اینکه آب شیرین کن اروند کنار باید فورا وارد مدار شود، تصریح کرد: تمام مناطق شهری و روستایی آبادان به صورت دائم نیاز به آب شیرین کن دارند و برای تامین آب شرب روستا‌های آبادان نیز به تانکر سیار نیاز است که باید به صورت فوری تامین شود.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه با اشاره به معضل فاضلاب این شهرستان، بیان کرد: با یک بارندگی کوچک نباید تجربه گذشته در آبادان تکرار شود.

بنا به گفته‌های او از مجموع ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب مورد نیاز آبادان، ۴۶۰ کیلومتر در مدار است و ۲۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد و این در حالیست که آبادان به ۳۰۰ کیلومتر توسعه شبکه نیاز دارد.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه با اشاره به وضعیت شبکه‌ی فاضلاب مناطق مختلف، شرایط شبکه فاضلاب در کوی ذوالفقاری آبادان را نیز نامطلوب دانست و گفت: در این منطقه از ایستگاه ۱ تا ۱۲ و اراضی ۱۹۱ هکتاری و خسرو آباد ۱۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود است، اما ۲۸ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و ۸۱ کیلومتر نیاز به توسعه دارد.

او افزود: در کوی کارگر شرقی و غربی ۴۳ کیلومتر شبکه است که ۲۲ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و هشت کیلومتر نیاز به توسعه دارد، در سده و جمشید آباد هم که ۳۶ کیلومتر شبکه وجود دارد ۱۹ کیلومتر آن معیوب است که باید اصلاح و هشت کیلومتر نیاز به توسعه دارد.

موسوی ادامه داد: از ۱۷ کیلومتر موجود در شهرک دریا ۱۶ کیلومتر معیوب است و همچنین کوی بهار تا ایستگاه ۱۲ که ۶۴ کیلومتر شبکه دارد ۲۰ کیلومتر آن نیاز به اصلاح و ۳۶ کیلومتر هم نیاز به توسعه دارد. در کوی قدس هم از ۲۳ کیلومتر شبکه موجود ۱۸ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد.

بنا به گفته فرماندار ویژه آبادان باید ۲۰ کیلومتر از ۴۱ کیلومتر شبکه فاضلاب شهرک ولیعصر این شهرستان هم اصلاح و هشت کیلومتر توسعه داده شود، این در حالی است که سایر مناطق همچون احمد آباد، مرکز شهر، امیرآباد و دیگر مناطق نیز با مشکلات جدی مواجه اند.

وارد مدار شدن آب شیرین کن اروند کنار با ۳۵۰۰ متر مکعب، اعزام ۱۰ تانکر سیار به آبادان برای تامین آب شیرین روستاها، لایروبی خروجی‌های فاضلاب آبادان و وارد شدن روزانه ۱۳۰ هزار متر مکعب آب غدیر به شبکه آبادان از روز شنبه از جمله مواردی بود که در این نشست مصوب شد.
انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.