مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۹۵ درصد استان اصفهان درگیر شدیدترین اثرات خشکسالی است و ۱۰۰ هزارهکتار اراضی کشت نشده به دلیل کمبود آب، کانون گرد و غبار نقطه‌ای را ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان امروزدر نشست بررسی راهکار‌های فرونشست زمین در اصفهان گفت: ۹۵ درصد استان درگیر شدیدترین اثرات خشکسالی است و ۶۰ روز هوای ناسالم برای استان نیز اعلام شد.

وی افزود: ۱۶ کانون گرد و غبار در استان مطالعه شده که ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشت نشده به دلیل کمبود آب وجود دارد که کانون گرد و غبار نقطه‌ای را ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شرایط کم برقی را نیز تجربه کردیم و از سویی دیگر ۴.۳ کمبود آب شرب داریم، بنابراین دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها شده‌اند که شرکت آب منطقه‌ای طرح تعادل بخشی را اجرا می‌کند.

شیشه‌فروش خاطر نشان کرد: موضوع فرونشست زمین باید در شورای عالی آب در سطح کشوری و با حضور معاون اول رئیس جمهور مطرح شود.

وی افزود: وزارت نیرو باید در تأمین آب پشت سد زاینده‌رود و سایر سد‌ها اقدام کند و همچنین در بحث نیروگاه‌های خورشیدی در این شرایطی که نور آفتاب و به ویژه در کویر نیز اقدام عاجلی انجام دهند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.