رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۴ سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضا یک میلیون و ۱۰۸ هزار فقره و خروجی به یک میلیون و ۹۳ هزار فقره رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از سال ۹۶ تاکنون تعداد پرونده‌های وارده به یک میلیون و ۱۰۸ هزار فقره رسید که خروجی آن‌ها یک میلیون و ۹۳ هزار مورد بود که حدود ۱۵ هزار فقره خروجی منفی داشتیم.

شعبانی افزود: از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۷ هزار و ۶۳۷ هکتار از اراضی رفع تصرف شد و به وضعیت سابق بازگشت.

او اضافه کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی ۲۰۹ مصوبه داشتیم که توانستیم ۱۹۱ واحد صنعتی را احیا کرده و به چرخه تولید بازگردانیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در اجرای طرح طلایه داران، ۵۳۳ فقره پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف شد که ۱۱۸ مورد به صلح و سازش منجر شد.

شعبانی افزود: در مبارزه با مفاسد اقتصادی از سال ۹۶ تاکنون تعداد ۱۱ پرونده کلان داشتیم که ۱۲ پرونده هم در ردیف پرونده‌های مهم بود.

او اظهار داشت: همچنین ۶ هزار و ۵۵۰ جلسه رسیدگی به پرونده زندانیان تشکیل شد و زمینه ملاقات هزار و ۸۱۰ زندانی با قضات در فضای مجازی مهیا شد.

شعبانی گفت: ابلاغ الکترونیک در استان به ۹۴ درصد رسیده که این کار به کاهش اطاله دادرسی منجر شده است.

او اضافه کرد: همچنین امسال ۳۹ نفر به مرخصی پایان حبس رفتند و از طریق شورای طبقه بندی زندانیان با آزادی مشروط ۱۸ نفر موافقت شد.

شعبانی بیان کرد: همچنین با تعلیق باقیمانده حبس ۱۹ نفر از زندانیان موافقت شد.

شعبانی اضافه کرد: در عرصه قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیر مجاز در بخش کشاورزی و باغی شاهد جهش بزرگی بودیم و تعداد ۹۸ مورد در سال ۹۴ به ۶۴۱ فقره در سال جاری رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.