معاون پرستاری وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از ادامه دار بودن روند بیمار یابی در مرز ها تا زمان بازگشت تمام زائران حسینی خبر داد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، عباسعبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روند بازدید از پایانه مرزی شلمچه گفت: تا بازگشت همه زائران اربعین نیروهای بهداشت و درمان در گذرگاه های مرزی مستقر بوده و کار بیماریابی را انجام می دهند.

او ادامه داد: تست سریع کرونا در پایانه های مرزی شلمچه و مهران تا بازگشت همه زائران حسینی با کمک بسیج و نیروهای داوطلب از استان های معین کار بیماریابی ادامه خواهد داشت.

بنا به گفته معاون پرستاری وزیر بهداشت زائرانی که تست کرونای آنها مثبت باشد علاوه بر قرنطینه با هماهنگی مراکز بهداشتی به شهرهای محل سکونت خود منتقل می‌شوند.

او اظهار کرد: در چند روز آینده ترددها در مرز کاهش بیشتری خواهد داشت و تعداد قابل توجهی از افرادی که تست‌شان مثبت می‌شود در خود مرز قرنطینه می‌شوند و بقیه نیز با هماهنگی مراکز بهداشت استان‌ها به شکل ویژه هدایت می‌شوند تا زوار در این خصوص کمترین آسیب را ببینند

عبادی تلاش های انجام شده در گذرگاه مرزی شلمچه برای بیماریابی را رضایت بخش دانست و گفت: همه همکاران حوزه سلامت با برنامه‌ریزی اقدامات خوبی در زمینه بیمار یابی و انجام تست کرونا در شلمچه انجام دادند.

او به حضور نیروهای بسیجی در قاب طرح شهید سلیمانی در بیمار یابی و انجام تست سریع کرونا در شلمچه هم اشاره کرد و افزود: بخشی از موفقیت و مدیریت طرح بیماریابی در این گذرگاه مرزی حاصل مشارکت خوب مردم در طرح شهید سلیمانی بوده و این حرکت بسیجیان جهادی، داوطلبانه و بی‌منت است .

معاون پرستاری وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در این سفر خود در گلزار شهدای شلمچه حضور یافت و از مراکز بهداشتی و درمانی خرمشهر و آبادان و از جمله بیمارستان صحرایی مرزشلمچه  و بیمارستان های  حضرت ولیعصر خرمشهر و آیت الله طالقانی آبادان بازدید و با پرستاران برای بررسی مشکلات و پیگیری رفع موانع موجود در حوزه پرستاری  از دیدار و گفت و گو کرد.

حضور در شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دیگر برنامه های سفر یکروزه معاون پرستاری است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.