استاندار آذربایجان‌شرقی در آیین معارفه شهردار جدید تبریز بر شناسایی و معرفی مزیت‌های این شهرتاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تبریز سر ایران است و آذربایجان در هر عرصه جریان‌ساز است. اینجا صاحب مکاتب است و نخبه‌هایی برای این کشور پرورش داده است. انقلاب مشروطیت از این استان شروع شده و نخستین شهید مدافع حرم از این استان بوده است.

او با اشاره به اینکه امتیاز شهر تبریز باید برجسته شود، گفت: تبریز مزیت کریدوری دارد و بازار ۳۵۰ میلیونی آسیای میانه در دست ماست.

او افزود: همچنین کریدور خلاق با یک هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت در اتوبان تبریز- سهند طراحی شده است که اگر شهر هوشمند و فناوری‌های نوین در آن طراحی شود مزیت و درآمد برای شهر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی شهردار جدید را به برنامه ریزی برای تغییر توصیه و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای تغییر، جزو آموزه‌های دینی ماست و باید در روش‌ها و رویکرد‌ها تجدیدنظر کنیم.

او گفت: شهر هوشمند نیازمند زیرساخت‌های سبز است و اگر به دنبال عدم شکل‌گیری حاشیه‌نشینی و بروز مشکلات زیست‌محیطی هستیم، لازم است که دیدگاه منطقه‌ای داشته باشیم و به روستا‌های اطراف شهر و شهر‌های حومه خدمات بیشتری ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم تمرکز، ساماندهی، اصلاح مدیریت در مورد منابع انسانی و اتمام پروژه‌های ناقص را از خواسته‌های شورا و شهروندان از شهردار منتخب دانست و افزود: شهروندان از عدم تکمیل پروژه‌های ناقص ناراضی هستند و انتظار داریم این پروژه‌ها به‌صورت علمی، دقیق و با کیفیت بالا تکمیل شوند.

حجت‌الاسلام برگی با بیان اینکه شهرداری پیشانی نظام است، گفت: انتظار داریم که شایسته‌گزینی و جوان گرایی در برنامه کاری شهردار تبریز باشد و در کنار آن تعامل با سایر دستگاه‌ها و احیای ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، صنعت و ... تبریز که در سطح جهانی شهرت دارد، عملی شود.

متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تبریز مهد تمدن و شهری ولایی و انقلابی است که پیشرو در این حوزه‌ها بوده و باید این پیشرو بودن و شانیت تبریز در این‌باره نشان داده شود.

متفکر آزاد با بیان اینکه رفع مظاهر تبعیض و بی‌عدالتی در شهر باید در برنامه کاری شهرداری باشد، افزود: نباید شهروندان شهر تبریز حس تبعیض داشته باشند. اگر تمام مناطق شهر باهم رشد پایاپای داشته باشند، برای کل شهر سودآوری خواهد داشت و حتی بالای‌شهر نیز در مظان نگاه تبعیض‌آمیز قرار نمی‌گیرد.

در این مراسم عباس رنجبر به عنوان شهردار جدید تبریز معرفی و از خدمات ایرج شهین باهر قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار