استاندار گلستان گفت:طی دو هفته آینده دستگاه های اجرایی زمین های مورد تایید ماده ۹ را شناسایی و برای تحقق قانون تولید مسکن را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی حق شناس استاندار گلستان در جلسه شورای مسکن گلستان گفت : طی دو هفته آینده دستگاه‌های اجرایی و اداره کل منابع طبیعی زمین‌های مورد تایید ماده ۹ را در حوزه شهری و روستایی شناسایی و برای تحقق قانون تولید مسکن به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کنند.

او ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی امکان فروش زمین‌های در اختیار را ندارد مگر اینکه وزارت راه و شهرسازی تایید کند که زمین مورد نظر امکان ساخت مسکن را ندارد.

حق شناس گفت:در طرح جهش تولید مسکن طی سه مرحله ابتدا احصا زمین انجام شده و پس از آن به سراغ دستگاه‌های خدمت رسان خواهیم رفت و در مرحله سوم ساخت مسکن صورت می‌گیرد.

او گفت:در گلستان در طول ۴ سال باید هزار هکتار زمین برای ساخت حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی تخصیص یابد که در سال اول حدود ۲۵۰ هزار هکتار برای ۳۰ هزار واحد نیاز است.

استاندار گلستان گفت:در طرح اقدام ملی مسکن ۱۷ هزار و ۳۵۲ نفر ثبت نام کردند که هزار و ۵۹۹ نفر تایید شده اند و روند ساخت برای ۶۸۸ متقاضی در حال انجام است و البته در حال حاضر ظرفیت ساخت ۲  هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی در گلستان وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.