محققان درباره مصونیت از بیماری کرونا بعد واکسینه شدن و شرایط نیاز به دوز تقویت کننده توضیح دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مدیکال اکسپرس، آیا می‌توان بدون تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ به طور کامل واکسینه شد؟ بله، افرادی که دو دوز  واکسن دریافت کرده‌اند، حتی بدون تقویت کننده کاملا واکسینه می‌شوند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های  آمریکا می‌گوید دو هفته پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا از انواع رایج آن، افراد به طور کامل واکسینه می‌شوند. 

واکسن‌ها محافظت قوی در برابر بیماری‌های جدی ارائه می‌دهند؛ اما مقامات بهداشتی آمریکا بر اساس شواهدی مبنی بر اینکه حفاظت در برابر بیماری‌های خفیف‌تر، به ویژه در افراد مسن، می‌تواند کاهش یابد، به برخی از افراد در معرض خطر بیشتر بیماری شدید ناشی از کووید-۱۹، تقویت کننده‌ها را توصیه می‌کند.

CDC می‌گوید افراد ۶۵ ساله و بالاتر و سایرین ۵۰ تا ۶۴ ساله که دارای مشکلات سلامتی مانند دیابت یا بیماری قلبی هستند، اگر حداقل ۶ ماه پیش از واکسن کرونا استفاده کرده‌اند، باید دوز  تقویت کننده تزریق کنند.

این آژانس از توصیه تقویت کننده برای افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله با مشکلات سلامتی خودداری کرد، اما می‌گوید که آن‌ها نیز می‌توانند پس از در نظر گرفتن خطر فردی خود، از این دارو استفاده کنند. همین امر در مورد افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله صادق است که شغلشان آن‌ها را در معرض خطر بیشتری برای عفونت قرار می‌دهد، مانند کادر درمان، معلمان،کارگران کشاورزی و کارگران حمل و نقل عمومی.

افرادی که واکسن‌های مدرنا و جانسون اند جانسون را دریافت کرده‌اند هنوز واجد شرایط تقویت کننده نیستند، اما به احتمال زیاد به زودی این امر انجام می‌شود.

در دسترس بودن بوستر‌ها در سراسر جهان متفاوت است. انگلیس نیز علیرغم اعتراض‌ سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اینکه کشور‌های فقیر هنوز مقدار کافی از دوز‌های اولیه خود را ندارند، تقویت کننده بوده‌اند.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
وجدانا اگه واکسن بی تاثیر است بگویید، من قول میدم ناراحت نشوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اینجور که بنظر میرسه تا سوراخ سوراخمون نکنن ول کن نیستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
آره برا فایزر و جانسون میشه ولی سینوفارم و برکت چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
اگر واکسنها واقعا کاربردی و موثر هستند پس دو دوزشان باید کافی باشد!
Iran (Islamic Republic of)
آساک
۱۶:۳۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
سلام ،تفاوت دو دوز واکسن چیه؟؟
من دوز اول برکت تزریق کردم ،یک ماه بعد دوز دوم برکت زدم موقع تزریق دیدم چه اونی که دوز اول ،چه من دوز دومی همش از یه ویال تزریق میکنه کلا برکت ،چه سینوفارم یه دو تا ویال داشت یه سینوفارم یه برکت دوز اول و دوم هم فرق نداشت،سوال کردم فرقی نداره ؟؟پاسخ دادن نه همون که دوز اول زدی همون دوباره میزنیم ،اگه اینطوره پ دوز اول ،دوز دوم چیه همون دفعه اول همش بزنن مثلا اگه ۱mmهر دفعه است بشه ۲mmیکدفعه بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
دوزهای بعدی واکسن مثل پیک کرونا در راهند به یک یا دو دوز ختم نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
فعلا که معلومه به دو دوز نمیشه اعتماد کرد.