مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت:بیش از ۳۵ درصد مجموع سیب درختی تولیدی استان همدان در اختیاراین شهرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،کریم حاج باباعلی، مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه محصول سیب نهاوند به لحاظ شرایط آب و هوایی این شهرستان یکی از مرغوبترین محصولات استان به لحاظ کیفیت و همچنین طعم مطلوب آن است، افزود: شهرستان نهاوند قطب اصلی تولید سیب استان است که بیش از ۳۵ درصد مجموع سیب تولیدی استان را در اختیار دارد.

او با بیان اینکه سیب نهاوند به لحاظ طعم و کیفیت از مشتریان خوبی برخوردار است، تأکید کرد: محصول تولیدی نهاوند علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی به شهر‌های اطراف و حتی کشور عراق نیز صادر می‌شود.

حاج باباعلی ارقام سیب تولیدی نهاوند را شامل گرانی اسمیت، فوجی و گالاو استارکینگ عنوان و تصریح کرد: استفاده از پایه‌های سالم سیب مالینگ باعث افزایش تنوع و همچنین میزان برداشت آن شده است و عمده برداشت سیب امسال در مناطق باغی حاشیه شهر نهاوند و روستا‌های کوهانی، زرامین و جهان‌آباد است.

او گفت: بیش از ۱۳ هزار هکتار از مجموع زمین‌های کشاورزی به اراضی باغی اختصاص دارد که به کشت انواع میوه‌ها از جمله سیب، گردو، آلو، آلبالو، گیلاس، شلیل، هلو و به اختصاص دارد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.