مراسم گرامیداشت عالم ربانی آیت الله حسن زاده آملی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام صباحی امام جمعه موقت کرمان در مراسم گرامیداشت عالم ربانی آیت الله حسن زاده آملی با تبیین ابعاد شخصیتی این عالم گرانقدر از جمله در حوزه‌های علمی و عرفانی گفت: این عالم برجسته در زمینه‌های علم و دانش، عقل و معرفت و اخلاق و معنویت تخصص و تالیفات خاصی داشت و کتب این شخص برای علما قابل درک است و برای عموم مردم تالیف نشده که این نشان از علم والای عرفانی وی دارد.

حجت الاسلام صباحی گفت: این عالم در هر مناسبت و هر برنامه علمی در کرمان برگزار می‌شد، مطلب و پژوهش می‌فرستادند و در مراسمات علمی شرکت می‌کردند، با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان همکاری داشتند.

او افزود: مقاله‌ای برای کنگره تشریح کرمان در ۶۸ صفحه فرستادند همچنین مقاله‌ای برای انجمن ریاضیات فرستادند که ۱۲۰ صفحه بود.

حجت الاسلام  صباحی تصریح کرد: علامه حسن زاده آملی در سه زمینه علم و دانش، عقل و معرفت، اخلاق و معنویت در درجه اول بودند.

حجت الاسلام  صباحی با اشاره به ۱۹۰ اثر علمی علامه، گفت: در زمینه دانش و انواع علوم ایشان مقام بالایی داشت و تالیفات زیادی که تنها برای متخصصان و دانشمندان قابل درک و فهم است ازخود یادگار گذاشتند.

 امام جمعه موقت کرمان با اشاره به خاطرات دوران شاگردی ایشان اظهار کرد: اگر میخواستیم درس عرفان را با ایشالا بر داریم، پیش نیاز داشت که باید فلسفه را پیش خودشان می‌گذراندیم؛ درس فلسفه ۱۵ سال طول می‌کشید؛ که کمتر کسی این مسیر را می‌رفت.

حجت الاسلام  صباحی یادآور شد: ایشان مکرر به علم و علم آوری تاکید داشت و می گفت علم می‌گوید باید همه چیزت را بدهی تا من اندکی از خود به تو بدهم، همچنین می‌فرمود علم مجرد است و تجرد می‌طلبد.

صباحی گفت: علامه حسن زاده سختی‌های زیادی در راه علم کشیدند و نبود ایشان خسارت مصیبت باری برای حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار