معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان رضوی گفت: افزایش تبادلات تجاری از گذرگاه مرزی دوغارون، منوط به ایجاد ثبات درافغانستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جوادوحدتی فرد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش تبادلات تجاری از گمرک دوغارون، منوط به ایجاد ثبات درافغانستان توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان است، گفت: بدون وجود ثبات در جامعه، تجارت معنا پیدا نمی‌کند و متاسفانه اوضاع نابسامان افغانستان موجب رشد مهاجرت از این کشور، حذف تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان خواهد شد.

او افزود: پس از ایجاد حاکمیت جدید در افغانستان، تردد ناوگان تجاری از مرز دوغارون با افزایشی اندک و آرام به ۷۰۰ دستگاه کامیون در روز رسیده است، اما شرایط موجود رسیدن به هدف گذاری صورت گرفته مبنی بر تبادلات ۲ هزار دستگاه در روز را دور از دسترس ساخته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: نگرانی‌های نهفته برای فعالیت‌های اقتصادی در افغانستان کماکان در حال افزایش است و متاسفانه شاهد هستیم همه در حال خروج و مهاجرت از این کشور هستند که این مساله تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان را به خطر انداخته است.

بر اساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی، روزانه ۸۰۰ نفر از مهاجران غیرقانونی هنگام ورود غیرمجاز به مرز‌های شرقی این استان دستگیر و به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.