سید جلیل میر عظیمی از برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز‌جهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ با شعار "حال‌خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی" خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  سید جلیل میر عظیمی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با بیان‌این‌که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی و روز‌جهانی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر‌ماه جاری برگزار‌می‌شود، گفت: انتخاب شعار (حال‌خوش‌کودکی، رنگ خوش زندگی) نیز گامی برای ایجاد وحدت‌رویه در پیش‌بینی و اجرای ویژه برنامه‌های حضوری و مجازی این ایام است.

او جلب‌نظر جامعه به اهمیت دوران‌کودکی، ویژگی و خواسته‌های کودکان را از اهداف این ویژه‌نامه‌ها دانست و افزود: ارتقای سطح دانش و آگاهی فعالان حوزه‌ی کودک، هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های دست‌اندرکار این عرصه و معرفی کانون به جامعه از اولویت‌ها به‌شمار‌می‌رود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به روز‌شمار هفته‌ی ملی کودک اشاره‌داشت و (کودک، صلح، بازی و نشاط)، (کودک، باور‌های دینی و معنویت)، (کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی)، (کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه)، (کودک، کتاب، هنر و ادبیات)، (کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی) و (کودک، رسانه و فناوری‌های نوین) را عناوین روز‌های این هفته اعلام‌کرد.

سید جلیل میر عظیمی به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرداخت و با خاطر‌نشان‌کردن ضرورت پیش‌گیری از گُسست‌های فرهنگی و آموزشی تصریح کرد: نشاط بخشی به آینده‌سازان ایران اسلامی نیز از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب‌می‌شود و برهمین اساس، تکیه بر شادیِ، نشاط و بازی و فراهم‌سازی بستر‌های لازم برای ایجاد فضایی با نشاط، از رویکرد‌های برنامه‌های این ایام خواهد‌بود.

ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با عنوان (قاب‌حماسه) از ۳۱ شهریور تا ۷ مهر ۱۴۰۰ به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار‌شد.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.