آیت الله ناصری گفت: استاندار درگیر کار‌های جزئی نشود و کار‌های بزرگ را به افراد کاردان بسپارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در آئین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: تفاوت نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها در اینست که حاکم و مسئول اسلامی باید بر اساس مبنای الهی و خدمت به مردم فعالیت کند و مسئولان نباید گمان کنند که برای سلطه و قدرت آمده اند. 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: حاکم و رئیس و مسئول در جمهوری اسلامی وظیفه خدمت به اسلام و مردم و نظام و تکامل بشریت را دارد و باید راه انبیا را ادامه دهد و مسیر آنان را طی کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه استاندار جدید باید گروه فکر و مشورت با انسان‌های کاردان داشته باشد، همت بلند داشته باشد و خود را درگیر کار‌های جزئی نکند، اظهار داشت: انتظار می‌رود استاندار کار‌های بزرگ را به افراد کاردان بسپارد، بلندنگر باشد، برای هر کاری راهکار داشته باشد و از مشکلات و سختی‌ها سخن نگوید.

آیت الله ناصری گفت: ضعف رای از مسائلی است که انسان را از پیشرفت بازمی دارد، مسئولان در جمهوری اسلامی باید تصمیم خود را قاطعانه بگیرند و تا رسیدن به نتیجه از هیچ تلاشی دریغ نکند.

او تصریح کرد: استاندار جدید از خود و نیرو‌ها شناخت کاملی داشته باشد، نظم در برنامه ریزی را سرلوحه قرار دهد، به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای کند و هیچگاه از بودجه فرهنگی کم نکند، زیرا بالا رفتن فرهنگ سبب تصحیح بسیاری از اشتباهات و اشکالات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی از نخبه‌ها و استعداد‌ها شد و افزود: هم اکنون این بانک اطلاعات وجود ندارد و پیشنهاد می‌کنم که وزیر کشور این مساله را پیگیری کند.

آیت الله ناصری گفت: کادرسازی از اهمیت فراوانی برخوردار است و وزارت کشور باید در این زمینه دغدغه داشته باشد. در هر رشته افرادی وجود داشته باشند که بتوانند مسئولیت گرفته و خدمت کنند.

امام جمعه یزد همچنین از عملکرد آقای طالبی استاندار پیشین یزد قدردانی کرد و افزود: ایشان در آرامش بخشی به استان و همچنین مدیریت بحران کرونا عملکرد قابل توجهی داشته اند که امیدواریم این روند در دوران مدیریت استاندار جدید تداوم یابد.

در این مراسم که با حضور وزیر کشور در حال برگزاری است، قرار است مهران فاطمی به عنوان استاندار یزد در دولت سیزدهم معرفی و از خدمات محمدعلی طالبی قدردانی شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.