۴۲ کیلومتر کابل مخابراتی از ابتدای امسال تاکنون در مازندران سرقت شده است.

رسول علی اصغر پور مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، از سرقت کابل‌های مخابراتی به عنوان سونامی نام برد و با بیان اینکه سرقت تجهیزات مخابراتی افزایش یافته است، گفت: بیش از ۴۲ کیلومتر کابل مخابراتی از ابتدای امسال تاکنون در ستان سرقت شده است.

او بر لزوم برخورد قاطع‌تر با عوامل این سرقت‌ها تاکید کرد و گفت: عوامل انتظامی و امنیتی با سارقان تجهیزات مخابراتی که با اقدام خود سبب بروز اختلال در ارتباطات، ایجاد هزینه‌های بالا به شبکه و گلایه شهروندان می‌شوند باید برخورد شدیدتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در خصوص حل مشکلات شبکه فرسوده بودن شبکه‌ها در برخی مناطق استان نیز گفت: در دو سال اخیر در مازندران افزود: ۲۵۰ روستای استان دو سال گذشته از طریق فیبر نوری و تجهیزات رادیویی به اینترنت متصل شده اند.

علی اصغر پور افزود: طرح جدید فیبر نوری دربقیه روستا‌های استان هم متناسب با اعتبارات اجرایی می‌شود.

او اجرای پروژه فاز ۸ همراه اول با ۳۳۰ سایت در استان را یکی از برنامه‌های مهم شرکت مخابرات دانست و افزود: مازندران در این رابطه بعد از خراسان رضوی دومین استان به لحاظ اختصاص سایت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه اجرای این طرح حدود ۷۵۰۰ میلیارد رالک اعتبار وارد استان خواهد کرد، ادامه داد: با اجرای این طرح مشکل دسترسی روستا‌های دوردست به اینترنت پرسرعت و کندی دسترسی دانش آموزان به سایت‌های آموزشی حل خواهد شد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار