رئیس بهزیستی میبد از آغاز طرح شنوایی سنجی کودکان سه تا شش سال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محسن فلاح رئیس  بهزیستی میبد گفت: اهمیت حس شنوایی در یادگیری و پیشرفت آموزشی کودکان از سنین پیش از مدرسه، زمان طلایی یادگیری زبان و رشد مغز کودک است و کوچک‌ترین کم شنوایی حتی در یک گوش می‌تواند در کاهش یادگیری تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: طرح شنوایی سنجی با هدف ردیابی و شناسایی اختلال شنوایی در کودکان پیش از ورود به فرآیند‌های آموزشی انجام می‌گیرد.

فلاح گفت: این طرح سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهد‌های کودک در شهرستان اجرا نشد، ولی امسال با همکاری مراکز مثبت زندگی زیر نظارت اداره بهزیستی با رعایت  شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شده‌ است.

او ادامه داد: در قالب این طرح شنوایی شناسان همکار با اجرای سه آزمون استاندارد عملکرد بخش‌های مختلف سیستم شنیداری کودکان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

رئیس بهزیستی میبد گفت: در حال حاضر طرح شنوایی سنجی کودکان سه تا شش سال در چهار مرکز مثبت زندگی در حال اجرا است و از جمله عملکرد حوزه پیشگیری امسال پرداخت هزینه سمعک به فرزندان نیازمند به سمعک به مبلغ ۱۴میلیون تومان است.

او همچنین تعداد افراد مبتلا به اختلال‌های شنوایی زیر پوشش اداره بهزیستی را ۳۴۱ نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس شدت معلولیت ۱۱۲ از نوع خفیف، ۱۲۹ نفر متوسط، ۹۲ نفر شدید و ۱۸ نفر دچار مشکلات خیلی شدید شنوایی هستند.

در حال حاضر دو هزار و ۲۷۲ نفر معلول زیر پوشش اداره بهزیستی هستند و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار در در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.