مکرون: اروپا باید از استقلال خود از آمریکا دفاع کند

رئیس جمهور فرانسه در سخنانی بر حق استقلال اروپا از آمریکا در زمینه دفاعی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه هیل، در پی خشم فرانسه از قرارداد زیردریایی که میان آمریکا و استرالیا منعقد شد، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنانی اعلام کرد اروپا بایستی از استقلال خود از اروپا دفاع کند.

مکرون در خلال نشستی خبری در خصوص قرارداد دفاعی که میان فرانسه و یونان بسته شده، در سخنانی گفت: بیش از ۱۰ سال است که آمریکا بر روی خود متمرکز شده و دارای منافعی راهبردی است که به سمت چین و منطقه اقیانوس آرام در حال تغییر جهت است.

مکرون در ادامه افزود: این ساده لوحانه است و یا بهتر است گفته شود ما اشتباه وحشتناکی را در صورتی که از عواقب آن رهایی نیابیم، مرتکب شده ایم. او گفت: اروپایی‌ها نیاز دارند تا بدان‌ها احترام گذاشته شود. اروپا باید بر دفاع خود متمرکز شود و این مسأله، جایگزینی برای اتحاد ما با آمریکا نخواهد بود.

اظهارات امانوئل مکرون در حالی بیان شده است که اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا در سخنانی گفته است از بستن قرارداد با آمریکا و لغو قرارداد کشورش با فرانسه پشیمان نیست.

گفتنی است پیش از این، دولت فرانسه در پی بحران اخیر با کانبرا، لندن و واشنگتن بر سر پیمان امنیتی «آکوس» که منجر به لغو قرارداد فروش زیردریایی‌های این کشور به استرالیا شد، گفتگو‌های دفاعی با انگلیس را به حالت تعلیق درآورد. این قرارداد موجب ضرری چندین میلیارد دلاری به فرانسه شده و این کشور نیز در مقابل مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و استرالیا را به چالش کشیده است.

همچنین پیشتر استرالیا اعلام کرده بود که قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری با گروه نیروی دریایی فرانسه را فسخ می‌کند و به جای آن، هشت زیردریایی هسته‌ای را با همکاری گروه فناوری آمریکا و انگلیس خواهد ساخت. فرانسه از قرارداد اخیر آمریکا و انگلیس با استرالیا برای فروش زیردریایی‌های هسته‌ای به کانبرا به شدت عصبانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار